• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 14 مرداد 1400
کد مطلب : 137405
+
-

2دستور کار نخستین جلسه دولت با‌ رئیسی

کابینه
2دستور کار نخستین جلسه دولت با‌ رئیسی

جلسه هفتگی هیأت دولت چهارشنبه این هفته در حضور سید‌ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور جدید کشورمان برگزار شد. کابینه دولت حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق تا زمان معرفی وزرای جدید به مجلس و جلسه رأی اعتماد همچنان در جلسات حاضر خواهند بود. در جلسه چهارشنبه هیأت دولت، تأمین کالاهای اساسی و دارو مورد بحث و بررسی قرار گرفت و وزرای جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت گزارشی از آخرین وضعیت تأمین کالاهای اساسی، دارو و ذخایر کشور ارائه کردند. در ابتدای این جلسه، اسحاق جهانگیری ضمن تبریک مجدد انتخاب رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور، گفت: اعضای دولت دوازدهم از هرگونه کمک، مشاوره و انتقال تجربه به دولت جدید دریغ نخواهند کرد. در این جلسه سایر اعضای دولت نیز انتخاب آیت‌الله رئیسی را تبریک گفتند.
 رئیسی قبل از این دیدار در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز حضور یافت. در این جلسه عبدالرضا رحمانی فضلی، فرمانده قرارگاه عملیاتی و روسای کمیته‌های بهداشت و درمان، تبلیغات و اطلاع‌رسانی و حمل‌ونقل گزارش‌های مربوط به اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا در مقابله و مهار موج پنجم بیماری و همچنین تهیه و تدوین دستورالعمل‌های مرتبط با برگزاری مراسم سوگواری شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع) در ایام محرم، شرایط بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید و همچنین روند اجرای سند ملی واکسیناسیون را ارائه کردند.
دیدار سه‌شنبه‌شب رئیسی با دبیرکل «اتحادیه بولیواری ملل آمریکای ما»(آلبا) نیز در حضور محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و حسین امیرعبداللهیان، مشاور رئیس مجلس و معاون سابق وزیر امور خارجه برگزار شد. عبداللهیان محتمل‌ترین گزینه وزارت امور خارجه در دولت رئیسی است. نخستین دیدارهای خارجی رئیسی با دبیرکل اتحادیه آلبا و وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین بود. او عصر چهارشنبه نیز با برخی مهمانان مراسم تحلیف (وزیر امور خارجه عمان و روسای مجالس ازبکستان و تاجیکستان) دیدار و گفت گو کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید