• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 13 مرداد 1400
کد مطلب : 137349
+
-

سرقت سریالی از باربری‌های تهران

سرقت سریالی از باربری‌های تهران


اعضای یک باند با هجوم به باربری‌ها و بستن دست و پای نگهبان‌ها، نقشه سرقت را اجرا می‌کردند اما زودتر از آنچه تصور می‌کردند دستگیر شدند.
به گزارش همشهری، شانزدهم تیر امسال صاحب یک باربری در حوالی میدان شوش با پلیس تماس گرفت و خبر از سرقت باربری‌اش داد. وی گفت: ساعت 3بامداد امروز چند مرد جوان از روی دیوار پریده و وارد باربری شدند. آنها دست و پای نگهبان را بستند و به سراغ وسایل ارزشمندی که در دفتر بود رفتند و دست به سرقت زدند. وی ادامه داد: وسایل سرقتی شامل چندین تخته فرش، جاروبرقی و وسایل موتورسیکلت به مبلغ بیش از یک میلیارد تومان بود که سارقان وسایل را داخل خودروی نیسان خود گذاشته و فرار کردند. دست و پای نگهبان همچنان بسته بود تا صبح که من وارد دفتر باربری شدم و او را در آن وضعیت دیدم و بعد از باز کردن دست و پایش، ‌پلیس را خبر کردم.
با این شکایت، ‌پرونده‌ای در این‌باره تشکیل شده و گروهی از مأموران اداره پنجم پلیس آگاهی تهران تحقیقات خود را برای بازداشت سارقان آغاز کردند. اما در مدتی کوتاه با چندین شکایت مشابه دیگر روبه‌رو شدند که نشان می‌داد اعضای یک گروه به‌صورت سریالی دست به سرقت از باربری‌های تهران می‌زنند. دزدان در تمامی سرقت‌های خود، نیمه‌های شب به باربری‌ها هجوم برده و با بستن دست و پای نگهبان، ‌نقشه سرقت را اجرا می‌کردند. مأموران در ادامه به سرنخ‌هایی دست یافتند که منجر به شناسایی و بازداشت اعضای این گروه شد.
متهمان دستگیر شده 6نفر هستند که در بازجویی‌ها اعتراف کردند که همشهری هستند و به‌خاطر پول و بدهی‌هایی که داشتند تصمیم به سرقت گرفتند. آنها مدعی شدند باربری‌هایی را که دوربین مداربسته نداشتند شناسایی می‌کردند و وسایل سرقتی را به گاوداری یکی از دوستانشان یا خانه‌ای در تهران انتقال می‌دادند تا در فرصتی مناسب اموال را بفروشند.
به‌گفته سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران، ‌افرادی که با این شیوه به دام دزدان گرفتار شده‌اند می‌توانند برای شکایت به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید