• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 13 مرداد 1400
کد مطلب : 137346
+
-

نوشیدنی مسموم جان مهمان را گرفت


 مردی که مهمان خانه یکی از بستگانش بود پس از صرف شام براثر مسمومیت الکلی جانش را از دست داده و حالا با شکایت همسر وی از میزبان تحقیقات درباره مرگ این مرد آغاز شده است.
به گزارش همشهری، چند روز قبل مردی 56ساله که دچار مسمومیت شده بود به بیمارستانی در تهران انتقال یافت. او 2 روز در بیمارستان بستری بود و هر لحظه حالش بدتر می‌شد تا اینکه پزشکان اعلام کردند که دچار مرگ مغزی شده است. تیم پزشکی با خانواده متوفی وارد مذاکره شد و با رضایت آنها اعضای بدن این مرد به بیماران نیازمند پیوند زده شد. اما هنوز علت اصلی مرگ او مشخص نبود و همسرش می‌گفت که وی آخرین بار مهمان خانه یکی از بستگان بوده و در آنجا مشروبات الکلی مصرف کرده است. از سوی دیگر پزشکان هم علت اولیه مرگ را مسمومیت با الکل عنوان کردند و به این ترتیب جسد متوفی برای بررسی‌های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد.

2 شکایت در پرونده 
به‌دنبال این حادثه اعضای خانواده متوفی به اداره پلیس رفتند و عروسشان را در مرگ قربانی مقصر دانستند. آنها اعلام کردند که او برای تصاحب اموال شوهرش، او را به قتل رسانده است. درحالی‌که تحقیقات در این‌باره ادامه داشت همسر متوفی چند روز پیش در دادسرای جنایی تهران حاضرشد و از بستگان شوهرش که متوفی آخرین بار مهمان خانه آنها بوده شکایت کرد.
وی گفت: چند شب پیش یکی از بستگان شوهرم ما را به خانه‌اش دعوت کرد و من به همراه شوهر و فرزندم به آنجا رفتیم. پس از صرف شام، میزبان، مشروبات الکلی آورد و شوهرم آن را مصرف کرد. من چندین بار به او اعتراض کردم که کمتر استفاده کند تا حالش بد نشود اما همسرم حرف مرا جدی نگرفت. آن شب پس از پایان مهمانی به خانه برگشتیم اما فردای آن روز حال شوهرم به‌شدت وخیم شد. سر درد و حال تهوع داشت که او را به بیمارستان بردم. به دکتر گفتم مشروبات الکلی مصرف کرده و دکتر برایش دارو تجویز کرد.
زن جوان ادامه داد: بعد از آن به خانه برگشتیم اما شوهرم اصلا حال خوبی نداشت. از خانه بیرون رفتم تا خرید کنم و خیلی زود برگشتم. وقتی برگشتم دخترم گفت حال پدرش خوب نیست. او سرش را گرفته بود و هذیان می‌گفت. ناگهان بیهوش شد و من به اورژانس زنگ زدم و شوهرم را به بیمارستان انتقال دادند. او به کما رفت و حالش هر لحظه وخیم‌تر می‌شد تا اینکه به ما گفتند دچار مرگ مغزی شده است.
وی گفت: پس از آنکه عمل پیوند اعضا انجام شد مراسم عزاداری او را برگزار کردیم اما دردسرهای من بعد از مرگ شوهرم شروع شد. خانواده شوهرم مدام به من تهمت می‌زدند که من باعث مرگ شوهرم شده‌ام. آنها می‌گفتند من او را عمدا به قتل رسانده‌ام تا اموال او را تصاحب کنم. به همین دلیل از من شکایت کردند اما تمام مدارک پزشکی موجود است و نشان می‌دهد که من نقشی در مرگ او ندارم. از طرفی بستگانش در مرگ او مقصر هستند و حالا من برای شکایت از آنها به دادسرای جنایی تهران آمده‌ام چرا که اگر آنها به شوهرم مشروبات الکلی نداده بودند او حالا زنده بود.
با این شکایت تازه، پرونده به جریان افتاد و قاضی حبیب‌الله صادقی بازپرس شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران از پزشکی قانونی خواست تا علت اصلی مرگ متوفی را اعلام کند. پزشکی قانونی نیز با انجام بررسی‌ها چند روز قبل اعلام کرد که متوفی به‌دلیل مسمومیت به‌خاطر مصرف الکل صنعتی جانش را از دست داده است. در این شرایط قاضی دستور تحقیق از اقوام متوفی را صادر کرد و بررسی‌ها در این‌باره ادامه دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید