• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 13 مرداد 1400
کد مطلب : 137305
+
-

آماربازی


13
آمارهای متریکا در زمینه تعداد شوت‌ها نشان می‌دهد سپاهان بیش از هر تیم دیگری توانسته به دروازه حریفانش شوت بزند و نام پرسپولیس اصلا در بین 3تیم اول این بخش نیست. میانگین شوتزنی سپاهانی‌ها حدودا 13شوت در هر بازی بوده است و با فاصله‌ای کم پشت سر این تیم، گل‌گهر قرار دارد که میانگین 12.9شوت را ثبت کرده است. استقلال هم در هر بازی به‌طور میانگین 12.1شوت زده و تیم سوم این بخش است. پرسپولیس با میانگین 11.9شوت بعد از 3تیم بالا در رتبه چهارم قرار گرفته است. اما سرخپوشان دقت شوت بالاتری نسبت به همه رقبا داشته‌اند و به همین دلیل در «شوت داخل چارچوب» با اختلافی ناچیز نسبت به سپاهان دوم شده‌اند. در این بخش سپاهان (5)، پرسپولیس (4.9)، گل‌گهر (4.6) و استقلال (4.3) اول تا چهارم هستند.

07
 اما اگر پرسپولیس بیشتر از رقبایش شوت نزده پس چطور قهرمان لیگ برتر شده است؟ دلیل این اتفاق، برتری قابل ملاحظه این تیم در بخش دفاعی بوده است که کمتر از رقبا به حریفان فرصت شوت زدن داده است. تنها تیمی که در این فصل کمتر از پرسپولیس به حریفانش فرصت شوتزنی داده فولاد بوده که نظم دفاعی خوبی داشته اما به‌دلیل خط حمله ضعیف و آمار پایین گلزنی نتوانسته در جمع 4تیم اول قرار بگیرد. فولادی‌ها در این فصل به‌طور میانگین در هر بازی 7بار به حریفان فرصت شوتزنی داده‌اند که از این تعداد 2.6شوت داخل چارچوب دروازه بوده است. پرسپولیس هم در هر بازی 8بار با شوت‌های رقبا مواجه شده و از این لحاظ در رتبه دوم قرار دارد. استقلال، گل‌گهر، پیکان و سپاهان در این بخش رتبه‌های بعدی را دارند.

01
 اما اگر می‌خواهید از دلایل قهرمانی پرسپولیس بیشتر بدانید و ذهن‌تان سمت وزیر و وزارت و این حاشیه‌ها نرود، به تعداد دیگری از آمارهای ثبت‌شده برای این تیم توجه کنید. تیم یحیی با دقت شوت 41.1درصد دقیق‌ترین شوت‌ها را زده و با میانگین امید گل 1.58در هر بازی بیش از هر تیم دیگری در این فصل موقعیت ایجاد کرده است. یعنی سرخپوشان با اینکه در تعداد شوت از رقبا پایین‌تر بوده‌اند با دقت شوت این عقب‌ماندگی را به خوبی جبران کرده‌اند. علاوه بر این، قرمزها با میانگین نمره 7.38صاحب بالاترین نمره و بهترین عملکرد فنی در لیگ بیستم محسوب می‌شوند. تیم یحیی در این 3بخش صاحب رتبه اول بین 16تیم لیگ است.

این خبر را به اشتراک بگذارید