• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 13 مرداد 1400
کد مطلب : 137303
+
-

تحریم پاره‌وقت!

روابط خنده‌دار و متناقض پرسپولیس و استقلال با تلویزیون


بهروز رسایلی| داستان اینطوری است که هر وقت در صداوسیما یک نفر پیدا می‌شود و 4 خط از یکی از پرسپولیسی‌ها یا استقلالی‌ها انتقاد می‌کند، فورا آقایان فاز «تحریم» بر‌می‌دارند و اعلام می‌کنند دیگر حاضر نیستند با فلان برنامه حرف بزنند. بعد که 4‌روز می‌گذرد و مشتی تعریف و تمجید می‌شنوند، خیلی ریلکس و آرام تغییر موضع می‌دهند و آشتی می‌کنند. این وسط گویا مردم هم از خودشان تفکر و اراده مستقل ندارند؛ موقع تحریم باید به برنامه و سازندگانش فحش بدهند و موقع تعامل، باید مثل بچه‌های خوب پای تلویزیون بنشینند و همان برنامه را تماشا کنند!
باشگاه پرسپولیس در طول هفته‌های پایانی لیگ بیستم وارد فاز تحریم تلویزیون و ازجمله برنامه فوتبال‌برتر شد. استارت این ماجرا از بازی سپاهان و پرسپولیس خورد؛ جایی که خلاف‌گویی سرپرست سرخ‌ها در مورد یکی از همراهان تیم آشکار شد و او را به‌شدت خشمگین کرد. یحیی گل‌محمدی هم به‌خاطر چند انتقاد جسته و گریخته از خودش در تلویزیون حسابی شاکی بود و حتی در نشست‌های خبری‌اش دوربین‌های تلویزیون را بیرون می‌کرد. در نشست خبری بعد از داربی حذفی که گل‌محمدی از لحاظ قانونی نتوانست این کار را تکرار کند، به صراحت گفت: «خیلی دوست داشتم دوربینی از برنامه فوتبال برتر و شب‌های فوتبالی نبود تا راحت‌تر صحبت کنیم. حضور این دوربین‌های رنگی برای ما سخت است. خیلی‌ها زوم کرده‌اند که کار را برای ما مشکل کنند و از راه‌های مختلف فشار بیاورند که چرا صحبت نمی‌کنید.» 
بعد از قهرمانی پرسپولیس اما همین آقای گل‌محمدی خیلی راحت و شیک با میکروفن اختصاصی برنامه فوتبال برتر حرف زد. افشین پیروانی هم همین کار را کرد و حتی از باب کری‌خوانی و وعده جام بعدی، عدد «شش» نشان داد! اینجا دیگر آقایان یادشان نبود که چه حرف‌هایی در مورد فوتبال برتر می‌زدند و چه اعتقادی راجع‌به میثاقی داشتند. همچنین به‌طور کامل فراموش شد که بازیکنان به‌طور دسته‌جمعی پست گذاشتند و از تصمیم یحیی گل‌محمدی حمایت کردند. اوج شگفتی اما جایی بود که دوشنبه‌شب 5جام قهرمانی قرمزها به استودیوی فوتبال برتر منتقل و مقابل میز محمدحسین میثاقی چیده شد! احمد نوراللهی و ابراهیم شکوری هم به‌عنوان کاپیتان و مدیر ورزشی تیم مقابل میثاقی نشستند و به سؤالات او جواب دادند. پس کو تحریم؟ کسی خبر دارد؟ اصلا تا حالا سابقه داشته یک جام قهرمانی تیمی به تلویزیون برود؟ پرسپولیس تحریم‌کننده اما وانت گرفت و 5جام را با هم به فوتبال برتر تقدیم کرد تا اعتبار این برنامه بالاتر برود!
نیم‌فصل اول هم همین داستان را در استقلال داشتیم. در اوج تحریم فوتبال برتر از سوی این باشگاه، یک شب محمود فکری راهی استودیوی فوتبال برتر شد و بیشتر از یک ساعت با میثاقی مصاحبه کرد. حضور فکری تنها چند روز پس از بیانیه تند و تیزی بود که باشگاه داد و گفت تمام ارکان استقلال این برنامه را تحریم کرده‌اند! حالا بعضی‌ها می‌گویند این دو باشگاه دولتی هستند و ناچارند در مواردی همچون تعامل با تلویزیون دولتی، گوش به فرمان نهادهای بالاتر باشند. به فرض که پذیرفتیم؛ پس لااقل موقع ناراحتی هم آنطوری جیغ و داد نکنید و تریپ تحریم و اینطور چیزها برندارید. خوب نیست به خدا. قوه درک و شعور مردم را نادیده نگیرید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید