• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 13 مرداد 1400
کد مطلب : 137313
+
-

حسن یزدانی وارد می‌شود

بالاخره روز موعود فرا رسید و ستاره کشتی ایران امروز در المپیک روی تشک خواهد رفت

در روز اول رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های المپیک توکیو حسن یزدانی و رضا اطری به مصاف رقبای خود می‌روند. یزدانی امید طلای کاروان ایران است که در روزهای بی‌مدالی ورزش ایران می‌تواند انگیزه و نشاط را دوباره به ورزش ایران بازگرداند.

  قرعه سخت اطری
رضا اطری قهرمان آسیا و نفر سوم بازی‌های آسیایی جاکارتا در وزن ۵۷کیلوگرم، در دور نخست به مصاف سلیمان آتلی از ترکیه می‌رود و درصورت برتری در یک‌چهارم نهایی مقابل برنده آرسن هاروتونیان از ارمنستان و بخبایار اردنبات از مغولستان کشتی خواهد گرفت. رضا اطری سابقه 3بار حضور در مسابقات جهانی را دارد ولی نتوانسته عنوانی بهتر از پنجمی کسب کند. ضمن اینکه قبل از رویارویی با حریفان، جدی‌ترین رقیب اطری کیلوهای زیادی است که باید از وزنش کم کند. اطری اگر راحت سر وزن برسد می‌تواند برای تمام مدعیان 57کیلوگرم خطرناک باشد. اوگوئف روس با اطری در یک طرف جدول قرار دارد و احتمال رویارویی آنها در مرحله نیمه‌نهایی وجود دارد.

  اولین خوش‌شانسی برای کشتی ایران
خبر خوب برای ورزش ایران در روز گذشته، قرعه حسن یزدانی بود که با دیوید تیلور آمریکایی همگروه نشد. طبق قرعه یزدانی تا فینال با تیلور که 2 مرتبه او را شکست داده است روبه‌رو نخواهد شد. حسن یزدانی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک و شانس اول کسب مدال طلای وزن 86کیلوگرم در دور نخست به مصاف جاورایل شاپیف از ازبکستان می‌رود و درصورت برتری در دومین مبارزه باید مقابل برنده استفان ریچموت از سوئیس و فاتح بنفردجلاح از الجزایر کشتی بگیرد. یزدانی در نیمه‌نهایی احتمالا با نایفونوف روس کشتی خواهد گرفت. ستاره کشتی ایران سابقه پیروزی بر تمام کشتی‌گیران 86کیلوگرم جز تیلور را دارد و به‌نظر برای رسیدن به فینال المپیک مشکل خاصی نداشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید