• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 13 مرداد 1400
کد مطلب : 137302
+
-

نیمه‎نهایی حذفی؛ فینال امیر- فرهاد

از بین قلعه‌نویی و مجیدی امشب یک نفر به فینال جام‌حذفی می‌رسد و ژنرال بعد از 4شکست دیگر طاقت باختن به شاگرد سابقش را ندارد

نیمه‎نهایی حذفی؛ فینال امیر- فرهاد


مرحله نیمه‌نهایی جام‌حذفی فوتبال ایران امشب در شهرهای تهران و اهواز برگزار می‌شود تا فوتبال ایران یک گام دیگر به پایان فصل 1400-1399نزدیک شود. امشب از ساعت19:30استقلال در تهران از گل‌گهر سیرجان میزبانی می‌کند و ساعت21در اهواز، بازی فولاد مقابل ملوان انزلی آغاز خواهد شد تا دومین فینالیست مسابقات هم در این بازی شناسایی شود.

 4 - صفر به سود مجیدی!
یک پای فینال جام‌حذفی از بین امیر قلعه‌نویی و فرهاد مجیدی انتخاب خواهد شد و چه رقابتی از این جذاب‌تر؟ فرهاد مجیدی در همین عمر کوتاه مربیگری‌اش هر بار با قلعه‌نویی روبه‌رو شده این مربی سابقش را شکست داده است. قلعه‌نویی فصل گذشته با سپاهان در لیگ و حذفی به مجیدی باخت و در این فصل هم با گل‌گهر در هر دو بازی رفت‌وبرگشت لیگ به استقلال باخته است. امیر اصلا دوست ندارد همچنان مقابل شاگرد سابقش شکست‌خورده باشد و احتمالا این بار با کمک دستیارانش طرح و نقشه جدیدی برای بردن استقلال چیده است. تیم او در هر دو بازی لیگ مقابل استقلال در همان 20دقیقه اول با 2گل عقب افتاد و دیگر نتوانست به مسابقه برگردد. اگر امشب گل‌گهر بتواند دقایق ابتدایی را به خوبی سپری کند شاید در ادامه بتواند بر میزبانش که طبعا تیم پرمهره‌تری نسبت به گل‌گهر است پیروز شود. شانس بزرگ قلعه‌نویی، غیبت چند بازیکن اصلی استقلال در این میدان است؛ عارف غلامی که رباط پاره کرده و فرشید اسماعیلی و بابک مرادی هم دچار مصدومیت هستند. احمد موسوی هم به‌دلیل ابتلا به کرونا از بازی امشب محروم است. استقلال با قرعه سختی تا این مرحله پیش آمده و در همه مراحل با تیم‌های لیگ برتری بازی کرده است. آبی‌ها پیکان و ذوب‌آهن را بردند و در یک‌چهارم هم بعد از یک داربی 120دقیقه‌ای در ضربات پنالتی پرسپولیس را حذف کردند. فصل گذشته بردن داربی در نیمه‌نهایی برای استقلال خوش‌یمن نبود و این تیم در فینال شکست خورد. باید دید این بار تیم مجیدی بعد از حذف پرسپولیس تا کجا پیش خواهد رفت.

  7 - صفر به سود ملوان!
دومین بازی از مرحله نیمه‌نهایی میان 2 تیم پرسابقه فوتبال ایران برگزار می‌شود که یکی از آنها سابقه بارها حضور در فینال را دارد اما تیم دیگر که هرگز به فینال نرسیده امشب بخت بیشتری برای فینالیست شدن دارد. فولاد خوزستان تا‌کنون 2بار در مرحله نیمه‌نهایی حاضر بوده اما هرگز به فینال نرسیده است. در عوض ملوان 7بار فینالیست بوده و 3بار هم قهرمان این جام شده است. اما این آمارها مربوط به زمانی است که ملوان در سطح اول فوتبال ایران بازی می‌کرد و از قدرت‌های حاضر در جام‌حذفی بود. اما تیم محبوب انزلی حالا یکی از تیم‌های متوسط در لیگ‌یک است و به‌عنوان شگفتی‌ساز جام حذفی تا این مرحله بالا آمده است. به‌نظر می‌رسد فولاد با جواد نکونام کار سختی برای بردن تیم مازیار زارع ندارد و می‌تواند برای نخستین بار به فینال این مسابقات برسد. حتی محرومیت ساسان انصاری و فرشاد احمدزاده هم قاعدتا نباید سد راه صعود فولادی‌ها باشد.

جام بقای فرهاد
  چرا مجیدی به این قهرمانی حذفی نیاز دارد؟


استقلال امشب در نیمه‌نهایی جام حذفی باید با گل‌گهر سیرجان مصاف بدهد و درصورت پیروزی در این مسابقه، در فینال باید با برنده بازی فولاد و ملوان پیکار کند. قرعه امسال استقلال در جام حذفی از ابتدا دشوار بود و این سختی همچنان ادامه دارد. گل‌گهر جزو تیم‌های خوب این فصل لیگ برتر بود و مسلما آبی‌ها امشب کار سختی برابر این تیم خواهند داشت. با این همه فرهاد مجیدی به دلایل مختلف نیاز ضروری به کسب این پیروزی و بالاتر از آن، فتح این جام دارد. موفقیت در این مسابقات به نوعی می‌تواند جایگاه فرهاد در استقلال را تثبیت و تحکیم کند.
شایعه شده مدیریت استقلال به فرهاد مجیدی اولتیماتوم داده و ممکن است او درصورت ناکامی در جام حذفی مثل پارسال جایگاهش را از دست بدهد. البته خود استقلال این موضوع را تکذیب کرده و بهتر است ما هم آن را باور نکنیم، اما به هر حال مجیدی در سومین دوره حضورش روی نیمکت استقلال نیاز به یک «دستاورد» دارد تا مخالفانش را آرام و موافقانش را مصمم‌تر کند. فعلا هم در دسترس‌ترین گزینه، همین قهرمانی در جام حذفی است. البته فراموش نکرده‌ایم که مجیدی تیمش را از مرحله گروهی لیگ قهرمانان بالا برد، اما شما هم فراموش نکنید تقابل با تیمی مثل الهلال در آن تورنمنت اصلا کار راحتی نیست. در فصل بعدی لیگ برتر هم به هر حال رقبای قدرتمندی مثل پرسپولیس و سپاهان حضور دارند و کار نمی‌تواند ساده باشد.
استقلال برای تجدید قوا، برای نفس کشیدن، برای خاطرجمعی در مورد توانایی‌های این کادر فنی نیاز به یک دلخوشی دارد و جام حذفی دقیقا می‌تواند این نقش را برای باشگاه و هوادارانش ایفا کند؛ جامی که با سخت‌ترین قرعه ممکن برای استقلال همراه بوده، اما اتفاقا ارزش اصلی آن در همین دشواری نهفته است. آیا فرهاد از این آزمون سربلند بیرون خواهد آمد؟ اگر این اتفاق رخ بدهد، دیگر دست زدن به او به این سادگی نخواهد بود. آن وقت است که اقتدار آقای سرمربی بیش از پیش خواهد شد و مخالفان او در باشگاه بیشتر از قبل در موضع ضعف قرار
 می‌گیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید