• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 4 مرداد 1400
کد مطلب : 136631
+
-

کوتاه از حادثه/ تیراندازی پلیس برای دستگیری موبایل‌قاپان شمال پایتخت

کوتاه از حادثه/ تیراندازی پلیس برای دستگیری موبایل‌قاپان شمال پایتخت


2موبایل‌قاپ سابقه‌دار شمال تهران در جریان تعقیب و گریز با پلیس با تیراندازی مأموران مجبور شدند خود را تسلیم کنند.
به‌گزارش همشهری، شامگاه شنبه مأموران گشت انتظامی کلانتری163 ولنجک در راستای طرح ارتقای امنیت اجتماعی مشغول گشت‌زنی در مناطق شمال تهران بودند که به 2سرنشین یک موتورسیکلت مشکوک شدند. مأموران ابتدا درباره موتورسیکلت مظنونان تحقیق کردند و با استعلام از مرکز متوجه شدند موتورسیکلت سرقتی است و به‌احتمال زیاد سرنشینان آن سارق هستند. آنها قصد داشتند به 2موتورسوار دستور ایست دهند اما آنها که مأموران را دیده بودند تلاش کردند فرار کنند. در این شرایط بود که تعقیب و گریز آغاز شد. مأموران گشت پلیس چندین مرتبه دستور ایست دادند و از 2موتورسوار خواستند خود را تسلیم کنند اما آنها قصد داشتند به هر قیمتی که شده بگریزند. آنها با سرعتی سرسام‌آور فرار می‌کردند و مأموران نیز به تعقیب‌شان ادامه می‌دادند تا اینکه سرانجام بعد از 20دقیقه تعقیب و گریز تمام‌عیار، مأموران با رعایت قانون بکارگیری سلاح، چند تیر هوایی شلیک کردند و همین تیراندازی کافی بود تا 2موتورسوار توقف کرده و خود را تسلیم کنند.
به این ترتیب هردو نفر بازداشت شدند و وقتی به کلانتری انتقال یافتند به 50فقره موبایل‌قاپی اعتراف کردند. آنها گفتند پس‌از سرقت موتورسیکلت سوار بر آن در خیابان‌های شمال شهر پرسه می‌زدند و گوشی موبایل شهروندان را سرقت می‌کردند.
سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در این‌باره گفت: هم‌اکنون متهمان در بازداشت به‌سرمی‌برند و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

عامل درگیری خونین در رستوران معروف دستگیر شد
جوان شرور که همراه با چند نفر از دوستانش در جریان درگیری خونین در رستورانی واقع در شمال تهران 2نفر را مجروح کرده و خسارت سنگینی به آنجا وارد کرده بود، در مخفیگاهش به دام افتاد. به‌گزارش همشهری، شامگاه 24تیرماه امسال به مأموران پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی تهران خبر رسید که چند جوان شرور در یکی از رستوران‌های معروف شمال تهران با یکدیگر درگیر شده و باعث رعب و وحشت مردم و تخریب اموال رستوران شده و 2نفر را مجروح کرده‌اند. دقایقی از این خبر می‌گذشت که تیم‌های عملیاتی پلیس راهی محل حادثه شدند. در بررسی‌های اولیه هویت عامل اصلی این شرارت شناسایی شد. او از مشتریان رستوران بود که همراه چند نفر از دوستانش آنجا را به پاتوق‌شان تبدیل کرده بودند و به آنجا رفت‌وآمد داشتند. همچنین شواهد نشان می‌داد که عامل اصلی این درگیری همراه با 2نفر از دوستانش به‌دلیل اختلاف حساب و مشکلات شخصی با چند نفر دیگر که در این رستوران حضور داشتند، درگیر شده‌اند و این درگیری باعث وارد آمدن خسارات شدیدی به رستوران و زخمی‌شدن 2نفر از طرفین دعوا به‌دلیل اصابت ضربات چاقو به کتف و پا شده است. در این شرایط بود که صبح روز یکشنبه سوم مرداد ماه، گروهی از مأموران پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی راهی مخفیگاه متهم در حوالی باغ‌فیض شده و او را به اتهام تخریب اموال خصوصی، اخلال در نظم عمومی، تظاهر به قدرت‌نمایی با سلاح سرد و مشارکت در ایراد ضرب و جرح عمدی با قمه و چاقو دستگیر کردند. سرهنگ صادق قره‌باقری، رئیس پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی پایتخت با اعلام جزئیات این پرونده گفت: کارشناسان میزان خسارت وارد‌شده به این رستوران را بیش از 500میلیون ریال برآورد کرده‌اند. وی ادامه داد: متهم پس از انجام بازجویی‌های اولیه به جرم خود اعتراف کرد و برای سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شد. به‌گفته وی، تلاش‌های پلیس برای شناسایی و دستگیری سایر عاملان این نزاع خونین همچنان ادامه دارد و از شهروندان درخواست می‌شود اطلاعات خود در این‌باره و سایر مسائل امنیتی و انتظامی را از طریق سامانه110 با پلیس درمیان بگذارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید