• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 4 مرداد 1400
کد مطلب : 136629
+
-

مواد مذاب 4کارگر را سوزاند


پاشیده شدن مواد مذاب روی کارکنان واحد فولادسازی در شهرستان عجب‌شیر باعث سوختگی 4کارگر شد.
به‌گزارش ایرنا، رئیس اورژانس عجب‌شیر گفت: این حادثه روز شنبه رخ داد و 2نفر از کارگران به‌علت سوختگی زیاد به تبریز اعزام شدند.
حسین ولی‌زاده ادامه داد: سوختگی مصدومان اعزامی به تبریز بالای ۸۰‌درصد بوده و هر دوی آنان پس از انجام اقدامات درمانی اولیه در بیمارستان امام خمینی عجب‌شیر به بیمارستان سینای تبریز اعزام شدند و در بخش مراقبت‌های ویژه به‌سرمی‌برند.
واحد فولادسازی عجب‌شیر از نوع کوره القایی است و در این نوع از خطوط تولید شمش فولادی، کارگران به‌صورت دستی یا از طریق تجهیزات کوره‌ها را شارژ می‌کنند تا آهن قراضه یا انواع دیگر مواداولیه پس از ذوب به قالب‌های شمش هدایت شود.
پاشش مذاب در کوره‌های القایی گاه‌وبیگاه موجب سوختگی کارکنان این بخش می‌شود. به همین دلیل کار در این بخش از واحد فولادسازی همواره با احتمال وقوع چنین حوادثی  همراه است. رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی عجب‌شیر نیز اعلام کرده است، وقوع فعل و انفعالات شیمیایی در پاتیل حمل مواد مذاب، دلیل اصلی سوختگی 4 کارگر کارخانه فولاد در این شهرستان است. به‌گفته «ناصر فلاح» با وجود استقرار تیم مجرب بهداشت کار در کارخانه فولاد عجب‌شیر، وقوع حوادث کار اجتناب‌ناپذیر است.

این خبر را به اشتراک بگذارید