• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
شنبه 2 مرداد 1400
کد مطلب : 136406
+
-

شروع خوب با پاروهای نازنین

نازنین ملایی نخستین قایقران ایرانی است که مستقیم به مرحله یک‌چهارم نهایی باز‌ی‌های المپیک صعود می‌‌کند

شروع خوب با پاروهای نازنین

نازنین ملایی نخستین ورزشکار ایرانی بود که در بازی‌های المپیک توکیو مسابقه داد و شروع خوبی داشت. ملایی دیروز در رویینگ یک‌نفره پارو زد و به مرحله یک‌‌چهارم نهایی رسید. او نخستین قایقران ایرانی است که در بازی‌های المپیک مستقیم از گروهش صعود می‌کند.
نازنین ملایی روز سه‌شنبه گذشته مصدوم شد. البته وضعیت آسیب‌دیدگی ساعدش خیلی جدی نبود اما این نگرانی وجود داشت که نتواند خوب مسابقه بدهد. حتی نظر بعضی از پزشکان این بود که ساعد نازنین دچار تنیس‌‌البو شده است اما با درمان 3روزه،گرفتگی شدید ساعد او برطرف شد و به مسابقه رسید. ملایی با 5پاروزن دیگر از کشورهای بلاروس، آمریکا، پاراگوئه، سودان و نیجریه رقابت کرد و با زمان ۷دقیقه‌و۵۹‌ثانیه نفر سومی بود که به خط پایان رسید. او به همراه قایقرانان آمریکا و بلاروس به مرحله بعد صعود کرد. رقیب آمریکایی او سال۲۰۱۹ با قهرمانی جهان، سهمیه المپیک گرفته بود و رقیب بلاروسی هم قهرمان اروپا بود.
افشین فرزام، سرمربی تیم ملی قایقرانی رویینگ به ایسنا گفته: «برای نخستین‌بار است صعود مستقیم به یک‌چهارم نهایی المپیک داشتیم. اگر شرایط ما نرمال بود، نتیجه بهتری هم می‌گرفتیم.» اما چرا فرزام می‌گوید شرایط نرمال نیست؟ به‌گفته سرمربی تیم ملی، ملایی در 2ماه گذشته هیچ تمرینی در پیست 2هزار‌متر نداشته و فقط در روزهایی که در توکیو حاضر بود، توانست در این پیست تمرین کند. ملایی مشکل قایق هم دارد‌. نظر کادر فنی این بود که او با قایق اروپایی مسابقه بدهد اما «7-6سال است که پای خود را از آسیا بیرون نگذاشته‌ایم بنابراین نخواستم ریسک کنم و ترجیح دادم با همان قایق آسیایی رقابت کنم. اگر ملایی در مسابقات قهرمانی جهان با قایق ایتالیایی تمرین کرده و مسابقه داده بود، آن قایق را انتخاب می‌کردم. اگر شرایط ما مانند دیگر کشورها نرمال بود یعنی تجهیزات و امکانات مناسب فراهم بود و در مسابقات قهرمانی جهان و کاپ جهانی حضور داشتیم، نتیجه بهتر از این می‌شد.» مرحله یک‌‌چهارم نهایی مسابقات چهارم مرداد برگزار می‌شود و در این فاصله فرزام برای ملایی چند جلسه تمرین درنظر گرفته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید