• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 2 مرداد 1400
کد مطلب : 136412
+
-

فوتبال بی‌سروصدا

محبوب‌ترین رشته ورزشی جهان در المپیک محبوبیتی ندارد

تابستان امسال به شکلی است که علاقه‌مندان به فوتبال در آن تعطیلی ندارند. تا لیگ‌های اروپایی تمام شد، نوبت رقابت‌های یورو2020 رسید و حالا هم که فوتبال المپیک می‌تواند بخشی از دل‌مشغولی‌های فوتبال‌دوستان را به‌خود اختصاص دهد. با اینکه تیم‌های حاضر در بخش فوتبال المپیک توکیو2020 با تیم‌های زیر 23سال خود به‌علاوه 3‌بازیکن بزرگسال در این مسابقات حضور دارند، تعداد ستارگان تیم‌ها کم نیست. به‌طور مثال، ریچارلیسون، ستاره باشگاه اورتون که شایعه شده بود آنچلوتی او را برای رئال مادرید می‌خواهد، در نخستین دیدار تیم المپیک برزیل مقابل آلمان هت‌تریک کرد تا این بازی 4بر2تمام شود. پاردس، هافبک پاری‌سن‌ژرمن و تیم ملی آرژانتین در واکنش به هت‌تریک ریچارلیسون در 30دقیقه ابتدایی بازی با آلمان نوشت: «در فینال چه کردی» که طعنه او به برد یک بر صفر آرژانتین مقابل برزیل در فینال کوپاآمریکا بود. ریچارلیسون در آن فینال هم اوایل بازی یک گل زد اما آفساید اعلام شد.
تیم‌های راه‌یافته به فوتبال المپیک در 4‌گروه 4‌تیمی تقسیم شده‌اند. در گروه اول فرانسه به تور مکزیک، ژاپن و آفریقای‌جنوبی خورد و بازی اول را 4بریک به مکزیک باخت. گروه دوم کمی‌ ساده‌تر است و تیم‌های نیوزیلند، رومانی، کره‌جنوبی و هندوراس معلوم نیست چرا به‌هم افتاده‌اند. در عوض، 2گروه بعدی کمی جذاب‌تر و سخت‌تر هستند. در گروه سوم 2تیم اسپانیا و آرژانتین در کنار مصر از آفریقا و استرالیا حضور دارند. اسپانیا در بازی اول نتوانست مصر را ببرد و مقابل این تیم بدون گل متوقف شد. آرژانتین هم که تیم بزرگسالانش به‌تازگی پس از نزدیک به 3دهه قهرمان کوپا‌آمریکا شده و نخستین جام ملی را تقدیم مسی کرده، 2 بر صفر به استرالیا باخت. گروه آخر هم گروه مرگ است و آلمان، برزیل، ساحل‌عاج و عربستان با هم هم‌گروه شده‌اند. جدا از برد 4بر2 برزیل مقابل آلمان، عربستانی‌ها هم2بریک به ساحل‌عاج باختند. از میان 4تیم اروپایی حاضر در این مسابقات تنها رومانی موفق به پیروزی در روز اول شد و یک بر صفر هندوراس را برد.
  لیست برزیل هم جذاب است اما می‌توانست جذاب‌تر باشد. دنی آلوز که آخرین سال‌های فوتبالش را در سائوپائولو برگزار می‌کند، جزو این لیست است و گابریل ماگالاش از آرسنال، مالکوم (زنیت) و ریچارلیسون (اورتون) و رینیر (بازیکن قرضی رئال در دورتموند) دیگر بازیکنان سرشناس برزیل هستند. رئال مادرید (میلیتائو، رودریگو و وینیسیوس) و پاری‌سن‌ژرمن (نیمار و مارکینیوش) با حضور بازیکنان خود در این مسابقات مخالفت کردند.
  در تیم ملی اسپانیا هم کلی ستاره می‌بینید که خیلی از آنها در یورو هم حضور داشتند. اونای سیمون، اریک گارسیا، پائو تورس، پدری، اویارزابال و دنی اولمو که اخیرا در ترکیب تیم ملی اسپانیا در یورو فیکس بازی کرده‌اند، در المپیک هم حضور دارند اما سیتی، ناپولی و رم با حضور بازیکنان خود شامل رودریگو، فابیان روییس، مایورال و فران تورس در لیست المپیک اسپانیا مخالفت کردند. رئال مادرید هم که در تیم ملی اسپانیا در یورو سهمیه‌ای نداشت، 3‌بازیکن در تیم المپیک دارد شامل وایه‌خو، آسنسیو و سبایوس که آخری در بازی با مصر به‌شدت مصدوم شد و ممکن است حداقل نیم‌فصل اول لالیگا را از دست بدهد.
  در لیست آلمان بازیکن سرشناسی حضور ندارد و 3بازیکن بزرگسال این تیم مکس کروزه، ندیم امیری و ماکسیمیلین آرنولد هستند. آلمانی‌ها به‌معنای واقعی به روح المپیک احترام گذاشتند و بازیکنان سوپراستار حرفه‌ای را با خودشان به ژاپن نبردند. آرژانتین هم با تعدادی بازیکن گمنام که بیشترشان در لیگ داخلی بازی می‌کنند پا به این مسابقات گذاشته است.
  فرانسه حق داشت مقابل مکزیک شکست سنگینی متحمل شود. درحالی‌که در هر رده سنی می‌شود از بازیکنان سرشناس فرانسوی تیمی قدرتمند ساخت، لیست تیم المپیک این کشور خالی از بازیکنان متوسط به بالاست و تنها ژینیاک در این لیست حضور دارد که ممکن است عده‌ای به‌واسطه حضورش در ترکیب فرانسه در یورو2016 او را به‌یاد داشته باشند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید