• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 28 تیر 1400
کد مطلب : 136238
+
-

نکته بازی/ با مفت‌خورها عکس نگیر



پیش از داربی، بوژیدار رادوشوویچ خیلی شیک وارد ایران شد، به باشگاه پرسپولیس رفت، با مدیران تفاهم کرد و عکس یادگاری هم انداخت. اتفاقا نزدیک‌ترین نفر به رادو در این عکس، ابراهیم شکوری بود؛ مدیر جوانی که به‌خاطر برخی نطق‌های آتشین خود علیه رقبا از محبوبیت کاذب در فضای مجازی برخوردار است. شکوری در حالی کنار رادوشوویچ ایستاده بود که کمتر از یک هفته پیش از ثبت این تصویر، در صدمین حمله‌اش به گلر کروات، او را متهم کرده بود که به‌دنبال دریافت پول مفت قرارداد 3 ساله است. حالا اما آقا ابراهیم کنار همین مفت‌خور کروات عکس شاهانه گرفته و هیچ‌چیز را هم به روی خودش نمی‌آورد. کاش لااقل از این ماجرا درس گرفته باشد و از این به بعد قبل از حرف زدن، کمی تامل کند.

ما هم بودیم شک نداشتیم

بالاخره کابوس نیمکت‌نشینی‌های علیرضا جهانبخش در فوتبال انگلستان به پایان رسید و او به جایی برگشت که بهترین روزهای فوتبالش را تجربه کرده بود؛ به لیگ هلند. بعد از چند روز گمانه‌زنی، قرارداد جهانبخش با فاینورد روتردام قطعی شد. جهانبخش اما بعد از امضای قرارداد گفت: «از حضور در اینجا خیلی خوشحال هستم. برای پیوستن به فاینورد هیچ شکی نداشتم.» حقیقتش ما هم اگر بودیم شک نمی‌کردیم. بعد از آن دوخت و دوز تاریخی به نیمکت برایتون، هر کسی از راه می‌رسید شما باید «بله» را می‌گفتی. فاینورد که به هر حال کم باشگاهی هم نیست و حضور در آن غنیمت است. فقط بیچاره برایتون که جهانبخش را 17میلیون پوند خرید و 3میلیون یورو فروخت. با این ضرر، کشور ایران توانست انتقام بخشی از تحریم‌ها را از غرب بگیرد!

تناقض به سبک فغانی

از بازگشت علیرضا فغانی به لیگ ایران خوشحال هستیم. اشتباهی هم اگر صورت بگیرد، اجتناب‌ناپذیر است و برای همه رخ می‌دهد، اما راستش مواضع متناقض او بعد از قضاوت در داربی را متوجه نشدیم. فغانی از یک طرف می‌گوید خطای ارسلان مطهری روی فرشاد فرجی کارت قرمز نداشته و فقط باید کارت زرد به مهاجم استقلال نشان می‌داده است. از طرف دیگر هم می‌گوید اگر VAR وجود داشت، در داربی به تیم داوری کمک می‌کرد. یکی از کارکردهای کمک‌داور ویدئویی تشخیص پنالتی و دیگری بازنگری در اخراج بازیکنان است. در این بازی که صحنه مشکوک به پنالتی نداشتیم. در نتیجه اگر قرار بود از VAR استفاده شود، باید صحنه خطای ارسلان بازنگری می‌شد. این یعنی خود فغانی هم به شکلی قبول دارد مطهری در آن صحنه باید اخراج می‌شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید