• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 28 تیر 1400
کد مطلب : 136228
+
-

زیر حلقه/ رونمایی

افشین رضاپور- کارشناس بسکتبال

در مراسم رونمایی پیراهن تیم ملی بسکتبال که قبل از سفر به توکیو برگزار شد، از وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک و دیگر مسئولان بالادستی ورزش خبری نبود. رسانه‌ها درست نوشته‌اند؛ با حاشیه‌ها و اتفاقات اخیر در اردوی تیم ملی، دل و دماغی برای کسی نمانده است به‌خصوص خبر کتک‌کاری ملی‌پوشان در اردوهای اسپانیا و تهران که قوز بالای قوز شد. لطفاً هر مشکلی تا قبل از المپیک بین 2 رگه‌ها و سایر نفرات بوده یا هر مشکل دیگری، همین جا تمام شود و کار به بازی‌های المپیک کشیده نشود. لااقل جوری بازی کنید که مسئولان بالادستی موقع پیشوازتان به فرودگاه بیایند، البته اگر بدون محموله دیگری پا به فرودگاه بگذارید!

نژادپرستی
مهران شاهین‌طبع، در واکنش به منتقدان بازیکنان 2رگه در تیم ملی بسکتبال، آنان را نژادپرست خواند. او به تعریف بازیکنان 2رگه پرداخت که پاسپورت ایرانی دارند یا اصل و نسب‌شان ایرانی هستند. صحبت‌های شاهین‌طبع از منظر زیست‌شناسی درست است اما هیچ‌یک از منتقدان به این مباحث ورود نکردند بلکه نوشتند سطح بازی 3‌نفر از این بازیکنان در تیم ملی پایین است و بازیکنانی بهتر از آنها داریم. بحث منتقدان بیشتر در حوزه روانشناختی و جامعه‌شناسی بسکتبال است که با افزایش تعداد 2رگه‌های بی‌کیفیت، انگیزه بازیکنان داخلی از بین می‌رود. در واقع منتقدان بنا بر مسئولیت‌های اجتماعی خود در حوزه کیفیت و اثربخشی تیم ملی حرف می‌زنند نه تعبیر اشتباه شاهین‌طبع در مباحث زیست شناسی.

P در B
 فیبا آسیا قرار است مسابقات دسته B دختران آسیا را آبان‌ماه برگزار کند. قبل از کرونا، کشوری میزبانی را قبول نمی‌کرد و در اوضاع کرونایی هم تکلیف مشخص بود. بعد از انتشار خبر برگزاری مسابقات، فدراسیون بسکتبال بلافاصله دست به‌کار شد و 24بازیکن را به تیم ملی دعوت کرد. در میان دعوت‌شدگان نام دختر نایب‌رئیس که در سایر رشته‌ها ازجمله گلف مهارت دارد، جلب توجه می‌کند. این بازیکن با بند P (پارتی) در مسابقات غرب آسیا نیز در ترکیب تیم ملی بود. او که هر سال برای مسابقات باشگاهی در ایران به سفارش مادرش رنج سفر از آمریکا را به جان می‌خرد، در فصل قبل با آمار صفر در تیم مهرام به تیم ملی دعوت شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید