• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 28 تیر 1400
کد مطلب : 136231
+
-

معضل تمدیدی‌ها در پرسپولیس

پرسپولیس برای حفظ بازیکنانش با مشکلات زیادی روبه‌روست؛ از نوراللهی که گفته می‌شود مبلغ بالایی درخواست کرده تا مغانلو که قیمت رضایتنامه‌اش در حد یک بازیکن خارجی باکیفیت است

معضل تمدیدی‌ها در پرسپولیس


امیرحسین اعظمی| درحالی‌که 3بازی به پایان مسابقات لیگ برتر باقی مانده است، مسئولان پرسپولیس در تلاش هستند تا قرارداد برخی از بازیکنان این تیم را تمدید کنند. مسئله مهم در باشگاه پرسپولیس یک بحران مالی است که سرخپوشان با آن مواجهند و طبیعتا این موضوع می‌تواند مدیران باشگاه را برای تمدید قرارداد برخی از بازیکنان کلیدی این تیم با مشکل مواجه کند. البته سمیعی و همکارانش در چند‌ماه گذشته به‌صورت تلفنی و مکتوب از برخی از بازیکنان پرسپولیس درخواست کردند تا برای تمدید قرارداد و مذاکره با باشگاه اقدامات لازم صورت بگیرد ولی نکته جالب اینجاست که هیچ‌کدام از بازیکنان پرسپولیس هنوز با باشگاه مذاکره نکرده‌اند و فقط یک‌بار نماینده احمد نوراللهی به باشگاه پرسپولیس رفته که توافقی بین طرفین انجام نشده است. به‌نظر می‌رسد بازیکنان پرسپولیس در یک حرکت سیاستمدارانه رفتن به باشگاه و مذاکره با مدیران را به تعویق می‌اندازند. شاید آنها می‌خواهند ببینند نخستین بازیکنی که به باشگاه می‌رود تا قراردادش را تمدید کند چه‌کسی است تا بتوانند در مورد تمدید قرارداد و مبلغ پیشنهادی تصمیم بهتری بگیرند.

  امیری می‌خواهد بماند
مدیران پرسپولیس نگرانی چندانی بابت تمدید قرارداد وحید امیری ندارند چراکه او مدتی قبل اعلام کرده دوست دارد در پرسپولیس بماند و برنامه‌ای برای ترک این تیم ندارد. جالب اینجاست که باشگاه پرسپولیس هم هیچ مشکلی بابت عقد قرارداد 2 یا 3 ساله با وحید امیری ندارد چون مدیران و کادرفنی پرسپولیس از عملکرد فنی امیری رضایت کامل دارند. بد نیست بدانید که این بازیکن در فصل جاری گران‌ترین بازیکن پرسپولیس بوده ولی با این حال مبلغ قراردادش نسبت به برخی از بازیکنان متوسط استقلال که در ابتدای فصل گذشته به این تیم اضافه شده‌اند کمتر است.

   ابهام در ماندن نوراللهی 
مدتی قبل نماینده نوراللهی برای مذاکره با مسئولان پرسپولیس به باشگاه رفت و همان زمان شایعه شد که او به پرسپولیس یک پیشنهاد 15میلیارد تومانی ارائه داده است. این شایعه البته از سوی هیچ‌کس تأیید نشد اما آنچه مشخص است پیشنهاد نوراللهی و مدیربرنامه‌اش هر رقمی که بوده با مخالفت مدیران پرسپولیس روبه‌رو شده است. از مدت‌ها قبل شایعاتی هم درخصوص احتمال حضور بازیکن ملی‌پوش پرسپولیس در قطر شنیده شده است. نکته روشن ماجرا این است که پرسپولیس کار سختی برای حفظ نوراللهی خواهد داشت.

   چالش سخت برای حفظ مغانلو
شهریار مغانلو در پایان فصل دوباره بازیکن سانتاکلارا محسوب خواهد شد. باشگاه سپاهان چندی قبل با ارسال درخواستی رسمی به باشگاه سانتاکلارا اعلام کرده حاضر است مبلغ 500هزار دلار بابت رضایتنامه این بازیکن بپردازد و یک تیم قطری هم برای جذب مغانلو پیشنهاد 600هزار دلاری به باشگاه پرتغالی داده است. باشگاه پرسپولیس اگر بخواهد چنین پول‌هایی برای رضایتنامه مغانلو بپردازد باید 12تا 13میلیارد تومان به باشگاه پرتغالی پول بدهد و حداقل دستمزد مغانلو برای فصل بعد هم 4یا 5میلیارد تومان خواهد بود. با این شرایط ماندن مغانلو در پرسپولیس حدود 17یا 18میلیارد تومان برای این باشگاه آب خواهد خورد و همین ارقام، حفظ مغانلو را به یک چالش بزرگ برای مدیران پرسپولیس بدل کرده است. شاید خود مغانلو که تمایل زیادی به ماندن در پرسپولیس دارد با باشگاه سانتاکلارا وارد مذاکره شود و بتواند راهی برای ادامه همکاری با پرسپولیس ایجاد کند.

   کمال دوست دارد بماند
کمال کامیابی‌نیا هم دیگر بازیکن پرسپولیس است که قراردادش به اتمام رسیده و هنوز طرفین برای فصل بعد به توافق نرسیده‌اند. برخی از نزدیکان کمال می‌گویند که او یکی دو پیشنهاد خوب دارد و باید دید روند مذاکرات پرسپولیس با این بازیکن به کجا خواهد رسید. البته نزدیکان کمال خبر می‌دهند که او دوست دارد بماند. مهدی شیری هم در پایان فصل بازیکن آزاد محسوب می‌شود. او بدون شک نمی‌تواند یک گزینه ایده‌آل برای سمت راست دفاعی پرسپولیس باشد. به‌نظر می‌رسد کادرفنی سرخپوشان به‌دنبال جذب یک مدافع راست هستند که کیفیت بالاتری نسبت به شیری داشته باشد ولی اگر این اتفاق رخ ندهد قطعا پرسپولیس همکاری‌اش را با شیری ادامه خواهد داد. محمدحسین کنعانی‌زادگان هم دیگر شانسی برای ماندن در پرسپولیس ندارد و از مدت‌ها پیش با باشگاه الاهلی قطر به توافق رسیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید