• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 28 تیر 1400
کد مطلب : 136223
+
-

برای بهترین مدال می‌جنگم

علیرضا نجاتی، جانشین حمید سوریان در گفت‌و‌گو با همشهری از انگیزه‌هایش برای حضور در المپیک می‌گوید

برای بهترین مدال می‌جنگم

محسن محمود‌صفری|

علیرضا نجاتی، کشتی‌گیر 22ساله تیم ملی فرنگی ایران در المپیک توکیو‌ست که جانشین سوریان در وزن اول تیم ملی شده است. سوریان سال‌های متوالی توانست در میادین جهانی و المپیک برای کشتی ایران افتخار‌آفرینی کند و 7‌مدال طلا به‌دست بیاورد. با خداحافظی این کشتی‌گیر پرافتخار سال‌ها طول کشید تا جوان قمی از دل لیگ ظهور کند و به ناکامی‌های ایران در رقابت‌های جهانی پایان دهد. نجاتی جرقه‌ اینکه حمید سوریان دیگری در راه است را زمانی در ذهن‌ها زد که توانست تاسمورادوف، دارنده مدال نقره و برنز جهان و برنز المپیک را در مسابقات جهانی قزاقستان شکست دهد. او با 19سال سن در مسابقات جهانی قزاقستان توانست تا نیمه‌نهایی پیش برود و با شکست در مقابل فومیتا ژاپنی به مدال برنز رسید. نجاتی علاوه بر عنوان سومی، سهمیه المپیک توکیو را در قزاقستان کسب کرد و حالا خودش را آماده هنرنمایی در ژاپن کرده است. جالب اینکه او در گفت‌و‌گو با همشهری می‌گوید به حضور در المپیک قانع نیست.
 
  حضور علیرضا نجاتی با سن و سال کمی که دارد، در المپیک افتخار بزرگی است. به همین قانع هستی؟

از زمانی که کشتی را شروع کردم دوست داشتم در المپیک کشتی بگیرم ولی بعد از کسب سهمیه المپیک و زمانی که با تصمیم کادر فنی حضورم در بازی‌های المپیک قطعی شد، هر روز به کسب مدال در این مسابقات فکر می‌کنم. با کشتی‌هایی که در قهرمانی جهان گرفتم، دیدم چیزی از مدعیان این وزن کم ندارم و با تمرین و تلاش می‌توانم نقاط ضعفم را پوشش دهم و برای کسب خوشرنگ‌ترین مدال بجنگم.

   رابطه خوبی هم با حمید سوریان داری، ستاره‌ای که به نوعی جانشین او شده‌ای.
آقا حمید به من لطف دارند و همیشه نکات فنی را به من می‌گویند تا در کشتی پیشرفت کنم. حضور حمید سوریان در کنار تیم نعمت بزرگی است. ایشان با همه بچه‌ها رابطه خوبی دارند ولی اینکه با من بیشتر صحبت می‌کنند شاید برای این است که هنوز چند حریف مستقیم ایشان در کشتی حضور دارند و من باید در المپیک با آنها کشتی بگیرم. حمید سوریان علاوه بر مسائل فنی، صحبت‌های روحی روانی هم با ما می‌کند تا در میدان بزرگی همچون المپیک به مشکل نخوریم. به هر حال ایشان اسطوره کشتی فرنگی هستند.

 از شرایط اردو بگو. گفته می‌شود محمد بنا بسیار بداخلاق و سختگیر است. این موضوع را تأیید می‌کنی؟
کسی که مدال می‌خواهد باید سختی را تحمل کند. مگر می‌شود بدون زحمت به آدم چیزی بدهند؟ آن هم مدال المپیک که آرزوی همه ورزشکاران است. آقای بنا هم اگر سخت می‌گیرند و بداخلاقی می‌کنند، به‌ نفع کشتی‌گیر است.

  نتیجه المپیک را برای خودت چطور پیش‌بینی می‌کنی؟
پیش‌بینی که خیلی سخت است ولی من می‌روم که خودم باشم و برای بهترین مدال می‌جنگم.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :