• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
پنج شنبه 24 تیر 1400
کد مطلب : 135917
+
-

سندروم رسول‌پناه در رئال‌مادرید

پخش صدای ضبط شده فلورنتینو پرس که در آن پشت سر کاسیاس و رائول، اسطوره‌های محبوب باشگاه بدگویی کرده، رئال‌مادرید را در آستانه فصل جدید لالیگا وارد بحران تازه‌ای کرده است

سندروم رسول‌پناه در رئال‌مادرید

اخیرا یک فایل صوتی قدیمی از فلورنتینو پرس منتشر شده که او در این فایل پشت‌سر برخی از اسطوره‌های باشگاه بدگویی کرده است این روزها رئال‌مادرید دوران سختی را سپری می‌کند؛ سرخیو راموس و زیدان محبوب با دلخوری از تیم رفته‌اند، هیچ خریدی انجام نشده، پروژه سوپرلیگ روی هوا رفته و حالا هم که این صداهای ضبط شده علیه چهره‌های محبوب پخش شده است. اتفاقی که در مادرید افتاده تقریبا شبیه همان چیزی است که سال گذشته در پرسپولیس افتاد و منجر به کنار گذاشته شدن مهدی رسول‌پناه از مدیرعاملی این باشگاه شد.

کاسیاس
دروازه‌بان اسطوره‌ای رئال‌مادرید چهره دوگانه‌ای دارد. هواداران او را می‌پرستند و لقب ایکر مقدس را به وی داده‌اند و مورینیو و پرس روی دیگر چهره‌اش را عیان کرده‌اند. مورینیو قبلا ادعا کرده بود که کاسیاس دورو است و اخبار رختکن را به رسانه‌ها می‌دهد. ایکر در سال‌های آخر حضورش در رئال مادرید از نظر فنی هم خوب نبود و به‌خاطر قد کوتاهش گل‌های زیادی به‌خصوص در ال‌کلاسیکوها دریافت می‌کرد و بازی با پایش هم روزبه‌روز بدتر می‌شد. پرس در زمان خداحافظی کاسیاس خصوصی به رسانه‌ها گفته بود: «به‌مدت ۲۵سال او احترام و محبت ما را داشت، بهترین دروازه‌بان تاریخ رئال مادرید و اسپانیا، هیچ‌کس از او نخواسته باشگاه را ترک کند و آرزو می‌کنم کاش او بازنشسته شود.» اما فایل صوتی روی دیگر حرف‌های پرس را فاش کرد. او درباره کاسیاس به‌صورت خصوصی گفته بود: «کاسیاس بیچاره! او واقعا کوتاه است. او را به خوبی می‌شناسم. 2 انگشت اشاره ندارد. نمی‌تواند درست ببیند و وقتی که در کنار نامزدش (سارا کاربونرو) است، شبیه یک عروسک کوچک است. رفتار سارا روی بازی‌اش تأثیر می‌گذارد. آن دختر، سارا کاربونرو کاسیاس به هیچ وجه مورد اعتماد من نیست. می‌دانید که از چه مدل دخترانی هست، آنها دیوانه شهرت و پول هستند. آن دختر فکر می‌کند که ستاره تلویزیونی است... ایکر شبیه یک پسربچه است. کاسیاس را همه دوست دارند و این ترسناک است، واقعا ترسناک است. به وکیل او گفتم که او را نزد چشم پزشک ببرد چون دید خوبی ندارد. روی کرنرها با خودم می‌گویم این بچه مسافت دور را به درستی نمی‌بیند. قسم می‌خورم که همینطور است.» البته پرس در زمان این صحبت‌ها،  در باشگاه رئال‌مادرید سمتی نداشت و جای خودش را به رامون کالدرون داده بود. پرس و مورینیو معتقد بودند رسانه‌ها با تحریک سارا در حال جا انداختن این موضوع بودند که کاسیاس پسر خوبی است اما کریستیانو رونالدو خیلی مغرور است!

توطئه
برخی انتشار این صداها پس از یک‌ونیم دهه را به توطئه یوفا و همدستی رسانه‌های اسپانیایی برای از بین بردن پروژه سوپرلیگ تعبیر و پیش‌بینی کرده‌اند که به‌زودی علیه آنیلی (یوونتوس) و لاپورتا (بارسلونا) هم به‌عنوان تنها مدیران باشگاه‌هایی که در سوپرلیگ مانده‌اند افشاگری‌هایی صورت بگیرد. لاپورتا در همان شب انتخابات ریاست باشگاه با دختر نوجوانی خوش‌و بش داشت و به او اشاره کرد که بعدا تماس بگیرد. اگر آن موقع یوفا می‌دانست لاپورتا هم به پروژه سوپرلیگ وفادار است، شاید از همان آتو علیه رئیس بارسا استفاده می‌کرد تا او را به زمین بزند. رئال مادرید در حال بررسی احتمال اقدام قانونی علیه الکونفیدنشیال است.

فایل جدید
 حرف‌های دیگری هم دیروز از او پخش شد: «کریستیانو یک دیوانه است! این پسر احمق و مریض است! شما فکر می‌کنید او عادی است ولی آدم عادی این کارها را انجام نمی‌دهد. مندس (مدیر برنامه‌های رونالدو) هیچ دستوری به او نمی‌دهد و حتی برای مصاحبه‌ها هم هیچ تذکری نمی‌دهد. کریس و مورینیو فقط خودشان را می‌بینند و به واقعیت توجهی ندارند. آنها آنرمال هستند. اگر جور دیگری بودند می‌توانستند پول بیشتری درآورند؛ داریم در مورد پول بسیار زیادی که در زمینه حق پخش وجود داره صحبت می‌کنیم... (درباره کوئنترائو، مدافع چپ پرتغالی سابق رئال) هم‌اکنون او افتضاح است و مورینیو هم یک احمق است! کوئنترائو بدون گواهینامه رانندگی می‌کند... ژرژ مندس نماینده رئیس پورتو است. آنها با هم از انتقال مورینیو، کاروالیو، فررا و... از روس‌ها (چلسی) پول چاپیدند! یکی باید آدرس حساب بانکی آنها را در سوئیس به ما بدهد!»

دیگران
   درباره خوسه آنتونیو ره‌یس که سال قبل بر اثر رانندگی با سرعت زیاد درگذشت و پسرش هم عضو تیم‌های پایه رئال است: «ونگر می‌خواست او را از آرسنال بیرون کند و کاپلو و هیچ‌کس دیگری او را نمی‌خواست اما کالدرون با این بازیکن قرارداد بست.» البته ره‌یس در شب پایانی لیگ 2 گل برای رئال زد و یکی از عوامل قهرمانی تیمش شد.
   درباره بوفون: «خواستم دروازه‌بان یوونتوس را بخرم. می‌دانم که شما خبرنگاران خیلی کاسیاس را دوست دارید اما من می‌خواستم بوفون را بخرم که خریدنش ارزان بود چرا که کاسیاس در سطح رئال مادرید نبود.»
   رونالدوی برزیلی: «بکام و رونالدو سالی 30میلیون یورو از نظر تبلیغات درآمدزایی می‌کردند و زیدان نیز سالی 25میلیون یورو درآمدزایی داشت.»

واکنش‌ها
اکثر هواداران رئال به سود اسطوره‌های مغضوب موضع گرفته‌اند. بازیکنان قدیمی هم همینطور. هواداران از پرس به‌خاطر رفتاری که با رونالدو، راموس و زیدان کرده و آنها را فراری داده هم از دستش ناراحتند. پرس تقریبا 500روز است که هیچ بازیکنی را نخریده و در این مدت ستاره‌های زیادی را از دست داده یا استعدادهای باشگاه را قرض داده. خریدهای برزیلی‌اش هم صدای همه را در آورده. او برای بازیکنان متوسط یا ضعیف مثل وینیسیوس، میلیتائو، رودریگو و...  میلیون‌ها هزینه روی دست باشگاه گذاشته. حتی برای رینیر که در حد ذخیره‌های دورتموند و تیم المپیک برزیل هم نیست، 30میلیون یورو خرج کرده. عده زیادی از هواداران فلورنتینو پرس را شخصیتی دورو خطاب کرده‌اند و حرف‌های ضدونقیضش درباره رائول و کاسیاس را کنار هم گذاشته‌اند تا بر درستی گزاره خود تأکید کنند.

ویکی‌لیکس
این مکالمات مربوط به 15سال پیش است که توسط سایت ال‌کونفیدنشال و  خبرنگاری به نام خوسه آنتونیو آبیان که سابقه کار در کوپه و کادناسر را دارد، منتشر شده. آبلان گفته: «تمام چیزهایی که پخش شده‌اند را من قبلا در کتابم در سال 2015نوشته بودم. فلورنتینو در بیانیه‌اش هیچ توضیحی نداد و هیچ دفاعی از خودش نکرد. او فقط می‌خواهد کسی که حرف‌هایش را ضبط کرده، بکشد!» آلفردو رلانی، مدیر مسئول سابق آس درباره این خبرنگار گفته: «آبیان قبل از آن هم کالدرون را تعقیب کرده بود. او با چیزهایی که ضبط کرده بود کتابی را نوشت که کسی نخواند چرا که در اسپانیا بهترین روش برای نگهداری از یک راز این است که آن را در کتاب بنویسی اما حالا آن صحبت‌ها به الکونفیدنشیال کشیده شده است و پرس خودش را قربانی ماجرای سوپرلیگ می‌داند. اما به‌نظرم اشتباه می‌کند. او قربانی رفاقت‌های گذشته‌اش است.»

زیدان
رئیس باشگاه رئال‌مادرید درباره زیدان و بکام به‌خوبی حرف زده. البته آن موقع و معلوم نیست اخیرا و پس از نامه خداحافظی زیدان که به زیان رئیس باشگاه بود، چه موضعی گرفته و فایل صوتی آن کی درمی‌آید: «بازیکنان خودخواهند و فقط به‌خودشان فکر می‌کنند. اصلا نمی‌شود به پاکی نیت‌شان اعتماد کرد. کارهایی می‌کنند که باعث می‌شود گاهی مجبور به دروغ گفتن شوی.... زیدان آدم بسیار بزرگی است درست مثل بکام. اینها تنها کسانی هستند که می‌شود به حرف‌شان گوش داد... بکام واقعا پسر خوبی است و نیز بسیار باهوش. سالی 30میلیون یورو درآمد برای باشگاه می‌آورد. مثل رونالدوی برزیلی. اما رائول هیچ سودی ندارد و حتی پیراهن‌هایش هم به فروش نمی‌رود. او حتی ارزش رسانه‌ای هم ندارد.»

رائول
رائول که به پسر نیک برنابئو معروف است هم‌اکنون هدایت تیم دوم باشگاه یعنی کاستیا را به‌عهده دارد و پس از جدایی زیدان گزینه جانشینی سرمربی تیم اصلی هم بود اما در نهایت آنچلوتی به این پست برگشت. حالا با حرف‌هایی که پرس علیه رائول زده، ممکن است اسطوره باشگاه از هدایت تیم دوم کناره‌گیری کند. پرس درباره او گفته: «رائول می‌دانست دورانش در رئال تمام‌ شده اما می‌گفت قبل از اینکه بروم، این مجموعه را نابود می‌کنم! او آدم خودخواهی است که روحیه بازیکنان را خراب می‌کرد و باعث می‌شد همه بگویند رئالی‌ها متحد نیستند... کاسیاس دروازه‌بان مادرید نیست، او نبوده و هرگز نخواهد بود، او یک شکست بزرگ برای ماست- خب، او و یکی دیگر هم رائول، 2 کلاهبردار بزرگ مادرید هستند!» رائول هم در کنار راموس، کاسیاس و دیگران جزو افرادی بود که پرس درباره آنها می‌گفت باید در رئال بازنشسته شوند اما پشت‌پرده حقیقت چیز دیگری بود.

بیانیه
فلورنتینو پرس به سبک مسئولان ایرانی به این موضوع واکنش نشان داده و گفته حرف‌ها قطعه قطعه شده و بخشی از آنها ساختگی است. بیانیه پرس به این شرح است: «صدای ساختگی منتسب به بنده توسط آقای آنتونیو آبیان درست شده و سال‌هاست سعی دارد با این صدا از من اخاذی کند ولی موفق به این کار نشده. این صدا از کنار هم قرار گرفتن کلماتی که در مکالمه‌های طولانی‌مدت استفاده می‌کردم ساخته شده است. حالا می‌فهمم دلیل انتشار این صدا بعد از این‌همه سال مشارکت من در پروژه سوپرلیگ است، موضوع را به وکلایم خواهم سپرد.» شاید مثل بعضی پرونده‌ها که گیرنده فیلم و منتشرکننده آن دستگیر می‌شوند و فرد متخلف آزادانه راه می‌رود، این پرونده هم به همین شکل مختومه شود. فعلا که پرس قصد استعفا ندارد. او به‌تازگی و برای دوره‌ای 5ساله در سمت خود ابقا شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید