• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 24 تیر 1400
کد مطلب : 135912
+
-

جهان در یک ستون / آمریکا که می‌گفتند، این بود؟

جواد نصرتی- روزنامه‌نگار

بسکتبال آمریکا در جام‌جهانی گذشته، با بازیکنان تازه‌کارش به مسابقات رفت و خب چیزی هم عایدش نشد. امسال برای المپیک اما ستاره‌های زیادی اعلام آمادگی کردند که می‌خواهند تیم ملی کشورشان را همراهی کنند. شما فقط در میان اینها کوین دورانت را هم در نظر بگیرید کافی است. و این خبر برای ایران است. چرا؟ چون ما با همین تیم آمریکا در یک گروه هستیم. اما در یک هفته اخیر، آمریکا در 2 بازی دوستانه، ‌برابر نیجریه و استرالیا شکست خورده است. واقعا همه شوکه شده‌اند. بازی‌ها در آمریکاست و 2 شکست متوالی، این سؤال را مطرح کرده آیا دوران سلطه آمریکا در بسکتبال ملی به پایان رسیده؟ این سؤال البته دردی از ما دوا نمی‌کند، ما باید به هر حال فکری به حال خودمان کنیم. در همین بازی‌های دوستانه، 2 روز پیش آمریکا با درخشش همین آقای دورانت، آرژانتین را 108 به 80 شکست داد. 28امتیاز اختلاف با آرژانتین؟ خدا به بقیه، ازجمله ما رحم کند.

 جنگجوی منفور
کانر مک‌گرگور، مبارز سرشناس یو‌اف‌سی، قبلا هم خیلی کل‌کل می‌کرد و حرف مفت می‌زد اما چون معمولا برنده می‌شد کسی متوجه حال به‌هم‌زن بودن صحبت‌هایش نمی‌شد اما حالا، خیلی‌ها روزبه‌روز بیشتر از او دلزده می‌شوند. در مبارزه با داستین پویریه، مک‌گرگور باخت و با پای شکسته راهی بیمارستان شد. اما صحبت‌هایش قبل و حتی بعد از مسابقه، خیلی‌ها را از این مدل کل‌کل‌کردن و رجزخوانی شوکه کرده است. مک‌گرگور که پیش از این مبارزه، به حبیب نورمحمد‌وف، مبارز بازنشسته ای‌اف‌سی هم بند کرده بود، به خانواده پویریه رحم نکرده و درباره آنها هم صحبت کرده بود. دلیل حمله او به نورمحمدوف که بیشتر با نام حبیب مورمگمدوف شناخته می‌شود، شکست سنگین برابر این مبارز مسلمان است که حسابی در دنیا سروصدا کرد و هرگز از خاطر هواداران این رشته فراموش نخواهد شد.
اصلا می‌گویند مک‌گرگور از فردای آن مسابقه حسابی پرخاشگر شده است. به هر حال ‌خیلی‌ها که قبلا برای مک‌گرگور هورا می‌کشیدند حالا دیگر از این میزان لفاظی بی‌مورد و رقت‌انگیزبودن کفری شده‌اند.

توکیو ‌بدون غول می‌ماند؟
رقابت‌های تنیس توکیو، حالا از حضور دومین غول زنده و سرپای دنیای تنیس هم محروم شده است؛ راجر فدرر سوئیسی، اعلام کرده که به‌خاطر عودکردن دوباره مصدومیت زانویش در المپیک شرکت نمی‌کند. بعد از رافائل نادال، او دومین اسطوره تنیس دنیاست که در این رقابت‌ها شرکت نمی‌کند. با توجه به سن و سال فدرر (39)، ‌احتمالا المپیک هرگز دیگر از نعمت زیبایی تنیس او برخوردار نخواهد شد. المپیک، ‌حالا بی‌صبرانه منتظر تصمیم نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس دنیاست که همین هفته گذشته، موفق شد همچون نادال و فدرر، ‌به بیستمین گرند اسلم خود برسد. او قبلا گفته بود می‌خواهد حتما در توکیو بازی کند، اما بعد از قهرمانی در ویمبلدون گفته که احتمال حضورش در المپیک، ‌50-50 است.









 

این خبر را به اشتراک بگذارید