• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 22 تیر 1400
کد مطلب : 135710
+
-

زیر حلقه/ سایز جوانان

افشین رضاپور- کارشناس بسکتبال

بسکتبالیست‌های ایران در مسابقات جهانی زیر 19سال در بین 16تیم، دوازدهم شدند. با نخستین بازی این تیم، کارشناسان از کوتاهی قد بازیکنان اظهار نگرانی کردند. نه برای مسابقاتی که همین دوره در پیش داشت بلکه برای آینده بسکتبال ایران. تیم ایران با میانگین 194سانتی‌متر تعجب فیبا را برانگیخت که چرا بازیکن 2متر به بالا کم داریم! این نگرانی در ادامه بازی‌ها بیشتر شد. به‌خصوص که این بار سرمربی تیم گفت مشکل‌شان در بازی با حریفان «سایز» ایرانی‌هاست. در 7سال گذشته که این تیم اردو و تمرین داشت مدام شنیده بودیم «استعدادیابی از 700نفر صورت گرفت». یعنی در بین این تعداد، بهتر از استعدادهای زیر 184سانتی‌متر نداشتیم؟

تیم ملی خلوت کرد
بسکتبال در المپیک جایگاه ویژه‌ای دارد و بسکتبالیست‌ها مورد توجه جهانیان قرار می‌گیرند ازجمله تیم ایران که در یکی از دیدارهای مهمش باید با آمریکا بازی کند. آمریکا 2 روز پیش به نیجریه باخت. در شرایطی که تیم‌های المپیکی بازی‌های تدارکاتی برگزار می‌کنند اما تیم ملی بسکتبال با خودش خلوت کرده است تا به‌اصطلاح از حواشی دور باشد. حاشیه‌هایی که البته خود تیم ملی با باخت‌های در ژاپن، ماجرای فرودگاه و 2 باخت سنگین در اسپانیا برای خودش ساخت و نه کسی دیگر. برای اینکه خلوت تیم ملی این روزها به هم نخورد سفر به ترکیه هم یواشکی لغو شد تا تمرکز تیم بعد از 2‌ماه پرحاشیه فقط روی المپیک باشد.

حرف‌های کاپیتان
صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی بسکتبال در مصاحبه‌ای مصداق «به در گفته که دیوار بشنود» عمل کرد. او کارشناسان بسکتبال را به‌خاطر انتقاد از باخت‌های تیم ملی در ژاپن و اسپانیا «بی انصاف» خواند. صمد گفت «تفاوت ما با تیم‌های خوب دنیا 50بازی خوب و با کیفیت در سال است» یا «۲۰ الی ۲۵ نفر در ترکیب کادرفنی اسپانیا حضور دارند»، «بازیکن بالای ۲ متر نمی‌تواند برای چند ساعت روی صندلی اکونومی هواپیما بنشیند»، «تیم ما با این امکانات محدود»، «نوع آماده‌سازی ما با تیم‌های نامدار دنیا خیلی متفاوت است.» صمد جان! مسئولانی که شرایط حداقلی را برای تیم ملی فراهم نمی‌کنند در حق‌تان بی‌انصافی می‌کنند یا کارشناسانی که بارها به همین مشکلات پرداخته‌اند؟





 

این خبر را به اشتراک بگذارید