• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 14 تیر 1400
کد مطلب : 134992
+
-

آماربازی


395
استقلال این هفته در مصاف با آلومینیوم برای چهارمین هفته متوالی موفق به ثبت کلین‌شیت شد تا دقایق گل نخوردن این تیم به ۳۹۵ برسد. این بهترین رکورد آبی‌پوشان در فصل جاری و پنجمین رکورد لیگ بیستم است. در فصل جاری فقط ۴بار اتفاق افتاده که تیمی بیش از ۴۰۰دقیقه دروازه‌اش را بسته نگه دارد. پرسپولیس ۲بار موفق به این کار شده و سپاهان و فولاد هم هر کدام یک‌بار از مرز ۴۰۰دقیقه گذشته‌اند. بهترین رکورد متعلق به پرسپولیس است که در مقطعی از فصل توانسته ۶۰۰دقیقه را بدون گل خورده سپری کند. سپاهان (۴۶۰)، فولاد (۴۴۲) و پرسپولیس (۴۰۱) رکوردهای بعدی هستند که استقلال در بازی این هفته می‌تواند از همه این رکوردها عبور کند. اما برای عبور از رکورد ۶۰۰دقیقه‌ای پرسپولیس ۲هفته دیگر زمان لازم است.

363
و اما در انتهای جدول لیگ هم ماشین‌سازی این هفته به رکورد ۳۶۳دقیقه گل نزدن رسید که بدترین رکورد این تیم در فصل جاری است اما تیم‌های دیگر رکوردهایی بدتر از این هم خلق کرده‌اند. نفت آبادان به‌عنوان تنها تیمی که در این فصل ۷بازی متوالی را بدون گلزنی سپری کرده، صاحب رکورد عجیب ۷۴۴دقیقه گل نزدن است. بعد از این تیم، سایپا با ۵۶۱دقیقه، مس رفسنجان با ۴۹۲دقیقه و استقلال با ۴۰۸دقیقه بدترین رکوردها را دارند و تیم‌هایی هستند که از مرز ۴۰۰دقیقه عبور کرده‌اند. خط حمله ضعیف ماشین‌سازی که در نیم‌فصل با از دست دادن پیمان بابایی ضعیف‌تر هم شد، اگر ۳۷دقیقه دیگر هم گل نزند به باشگاه ۴۰۰تایی‌ها اضافه خواهد شد.

15
تعداد هفته‌های شکست‌ناپذیری پرسپولیس در فصل جاری با برتری این هفته این تیم مقابل گل‌گهر به ۱۵هفته رسید. تیم یحیی گل‌محمدی در این فصل فقط یک‌بار شکست خورده که آن یک باخت در اراک مقابل آلومینیوم رقم خورده است. بعد از آن شکست، سرخپوشان ۱۵بازی بعدی را بدون باخت سپری کردند تا دقیقا به اندازه یک نیم‌فصل به شکست‌ناپذیری ادامه داده باشند. سپاهان هم که ۱۲هفته است شکست نخورده دومین رکورد برتر این فصل را در اختیار دارد. پرسپولیس این هفته میهمان فولاد است و جالب اینکه فولاد هم این فصل در بازی‌های خانگی‌اش هیچ شکستی نداشته است. آخرین باخت خانگی فولاد به فصل گذشته برمی‌گردد که مقابل پرسپولیسِ گابریل کالدرون و با نتیجه یک بر صفر اتفاق افتاد.

این خبر را به اشتراک بگذارید