• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 14 تیر 1400
کد مطلب : 134963
+
-

دختر وزنه‌بردار قطعا به المپیک می‌رود

پزشک اجازه داد؛ پریسا جهانفکریان در بازی‌های المپیک توکیو وزنه می‌زند. جهانفکریان وزنه‌برداری است که در دسته سنگین‌وزن برای وزنه‌برداری زنان ایران سهمیه المپیک گرفته. این نخستین سهمیه وزنه‌برداری زنان ایران در المپیک است. بعد از اینکه فدراسیون به او خبر داد شانسی برای گرفتن سهمیه ندارد، تاندون سرشانه‌اش را جراحی کرد. شنبه حضورش در المپیک قطعی شد اما با توجه به اینکه فقط یک هفته از جراحی‌اش می‌گذشت، این نگرانی وجود داشت که به المپیک نرسد. دیروز فدراسیون با پزشک جراح جهانفکریان جلسه گذاشت. نتیجه این بود که او با فیزیوتراپی و تمرینات اختصاصی می‌تواند در توکیو وزنه بزند. علی مرادی، رئیس فدراسیون درباره وضعیت جهانفکریان به ایرنا گفت: «او از چند روز آینده تحت نظر پزشک و مربیان تیم ملی در اردو حاضر می‌شود و تمریناتش را آغاز می‌کند.»
در این مدت جهانفکریان هم باید تست دوپینگ بدهد و هم واکسن کرونا تزریق کند. او هم از خوشحالی‌اش به ایسنا گفت: «به قدری خوشحالم که نمی‌دانم چه بگویم. قدر این المپیک را می‌دانم. پزشکم گفت با همه توان و علمی که دارد دستم را درمان می‌کند. ممکن است نتوانم به 100درصد آمادگی برسم اما فکر می‌کنم تا المپیک بتوانم 70درصد آماده شوم. قرار است فیزیوتراپی کنم و طول درمانم کوتاه‌تر شود.»
جهانفکریان که بعد از کناره‌گیری وزنه‌بردار ساموا، توانست سهمیه المپیک بگیرد، در هفته دوم بازی‌ها وزنه می‌زند. وزنه‌برداری زنان ایران از سال 1396راه‌اندازی شد و جهانفکریان جزو نخستین نفراتی بود که در این رشته فعال بود و به اردوهای تیم ملی دعوت شد. او حالا نخستین زنی است که در این رشته با سهمیه به المپیک می‌رود.

این خبر را به اشتراک بگذارید