• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 14 تیر 1400
کد مطلب : 134962
+
-

2برادر در جست‌وجوی مدال المپیک

محمدرضا گرایی، می‌گوید او و برادرش محمدعلی به حضور در المپیک قانع نیستند و می‌خواهند 2مدال برای کشتی فرنگی ایران بگیرند

2برادر در جست‌وجوی مدال المپیک

محسن محمود  صفری- خبرنگار

المپیک‌1996 آتلانتا آخرین رویداد بزرگی بود که 2برادر با دوبنده ایران روی تشک رفتند و صاحب مدال شدند؛‌ امیرضا خادم مدال برنز گرفت و برادر کوچک‌تر رسول مدال طلا. آیا 24سال بعد، قرار است این اتفاق در توکیو تکرار ‌شود؟ محمد بنا، سرمربی تیم ملی فرنگی امید زیادی به درخشش برادران گرایی دارد. محمدعلی در وزن 77‌کیلوگرم و محمدرضا در وزن 67‌کیلوگرم. آنها اهل شیراز هستند. محمدرضا برادر کوچک‌تر است؛ قهرمان امیدهای جهان که در مسابقات کسب سهمیه المپیک بدون اینکه امتیازی از دست بدهد، همه رقبایش را با امتیاز عالی شکست داد. او در گفت‌وگو با همشهری از شرایطش پیش از المپیک گفته است.

   رسیدن به المپیک با توجه به تغییر وزنی که داشتی، سخت نبود؟
سال‌ها در وزن 67‌کیلوگرم، هم کشتی گرفتم و هم مدال. در بازی‌های آسیایی جاکارتا در همین وزن به مدال برنز رسیدم. با تصمیم مربیان و کادر فنی برای اینکه وزن زیادی کم نکنم، به وزن 72کیلوگرم آمدم که وزن غیرالمپیکی است و برای حضور در المپیک مجددا به 67‌کیلوگرم برگشتم.

   با برنامه به وزن 72‌کیلوگرم رفتی، حالا برای وزن کم‌کردن مشکلی نداری؟
برای اینکه در مسابقات مختلف وزن زیاد کم نکنم و بدنم تحلیل نرود، به 72‌کیلوگرم رفتم. برای حضور در مسابقات گزینشی به 67‌کیلوگرم برگشتم و با برنامه‌ریزی که انجام شده بود، 3‌کیلوگرم وزن کم کردم و مشکلی از نظر کم‌کردن وزن ندارم.

   در مسابقات کسب سهمیه عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتی و همه حریفانت را بدون اینکه امتیازی از دست بدهی به راحتی شکست دادی. این کشتی‌ها را در المپیک هم می‌توانیم ببینیم؟
المپیک نامش بزرگ است و هیچ حریفی را نباید دست‌کم گرفت. همه روی تشک می‌آیند تا شگفتی‌ساز شوند و هیچ‌کس از قبل بازنده نیست. یک اشتباه در المپیک باعث می‌شود 4سال حسرت بخوری، تازه اگر شانس بیاوری و بتوانی المپیک بعدی باشی. برای همین تلاش می‌کنم تا مثل مسابقات گزینشی دست پر به کشور برگردم.

   به تعویق افتادن المپیک برایت چطور بود؟
این تعویق در کل به نفع کشتی ایران شد. من، علیرضا نجاتی و محمد هادی ساروی که تجربه کمتری نسبت به بقیه داشتیم، حالا یک سال باتجربه‌تر شده‌ایم.

   در بازی‌های المپیک‌1996 برادران خادم توانستند 2مدال بگیرند. برادران گرایی می‌توانند این اتفاق را تکرار کنند؟
حضور در المپیک افتخار بزرگی است ولی هم من و هم محمدعلی به این حضور قانع نیستیم. ما تلاش می‌کنیم، مردم هم دعایمان کنند می‌توانیم مدال‌های خوشرنگ کسب کنیم.

   حضور همزمان با محمدعلی در اردو خوب است؟
خیلی خوب است. در شیراز هم که هستیم با هم تمرین می‌کنیم. حضور محمدعلی در اردو و المپیک برای من قوت قلب است.

  در اردو هم‌اتاقی هستید؟
بله؛ من، محمدعلی، یوسف قادریان و حسین نوری هم‌اتاقی هستیم.

   20‌روز دیگر راهی المپیک می‌شوید، در این مدت مسئولان استان فارس از شما حالی پرسیده‌اند؟
مسئولان مثل همیشه وعده می‌دهند و ما هم دیگر به این رفتارها عادت کرده‌ایم. ما تنها المپین‌های شیراز هستیم ولی مسئولان درگیر کارهای خودشان هستند و فکر نکنم اصلا یادشان باشد که بزرگ‌ترین مسابقات ورزشی جهان حدودا 20‌روز دیگر برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید