• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
چهار شنبه 9 تیر 1400
کد مطلب : 134630
+
-

دستگیری شروری که دست جوان 18ساله را قطع کرد


ماموران پلیس پایتخت با اجرای طرح اقتدار 261تن از اشرار و اوباش را دستگیر کردند. یکی از آنها فرد خطرناکی است که در جریان درگیری دست جوان 18ساله‌ای را از مچ قطع کرد.
به گزارش همشهری، دومین مرحله از طرح اقتدار پلیس امنیت تهران در سال1400 که از چند روز پیش آغاز شده، با بازداشت 261نفر به پایان رسید. در میان دستگیر‌شدگان 110نفر از آنها اراذل سطح‌دار و با سابقه هستند که پیش از این نیز بارها دستگیر شده و به زندان رفته‌اند. سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت درباره افراد دستگیر شده در این طرح گفت: از میان 261نفری که دستگیر شده‌اند، 93نفرشان مزاحمین نوامیس، 5نفرشان حاملان سلاح‌های جنگی و 37نفرشان توزیع‌کنندگان موادمخدر و تعداد دیگرنیز گردانندگان مراکز قمار بودند. وی ادامه داد: ۵ قبضه سلاح جنگی و شکاری، ۷۸قبضه سلاح سرد و ۱۳دستگاه خودرو و موتور و ۱۱دستگاه بی‌سیم از این متهمان کشف شده و 24واحد صنفی که پاتوق اشرار بوده نیز پلمب شده است.
سردار رحیمی افزود: عملیات پلیس امنیت تهران علاوه بر فضای حقیقی، در فضای مجازی نیز به اجرا درآمد به‌طوری که 53صفحات اینترنتی که فرهنگ اوباشگری را ترویج می‌کردند شناسایی و 45نفر در این زمینه دستگیر شدند. 
وی گفت: 65نفر از قماربازان پایتخت که حساب‌هایشان ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از ۲۹ درگاه بانکی گردش مالی داشت نیز دستگیر شدند و همچنین ۶ نفر از برنامه‌نویسان که از درگاه بانکی برای قمار استفاده می‌کردند توسط پلیس فتا دستگیر شدند.

دستگیری ۲۰ فروشنده سؤالات کنکور 
سردار رحیمی با توجه به فرارسیدن موعد کنکور۱۴۰۰ گفت: این روزها شاهد مدعیان فروش سؤالات کنکور در فضای مجازی و حقیقی هستیم که در این مدت ۲۰ نفر از این افراد دستگیر شده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که آنها به بهانه فروش سؤالات کنکور مبالغ هنگفتی از طعمه‌هایشان کلاهبرداری کرده‌اند و لازم است که داوطلبان به این تبلیغات توجه نکنند، چرا که همه این ادعاها کذب و دروغ است.

درگیری خونین
یکی از متهمانی که در طرح دیروز دستگیر شده، چند روز قبل در جریان درگیری و کری خوانی دست جوان 18ساله‌ای را از ناحیه مچ قطع کرد. ماجرا از این قرار بود که شامگاه سی‌ام خرداد‌ماه گزارش یک درگیری خونین بین 4نفر در خیابانی حوالی غرب تهران به پلیس اعلام شد. 
شواهد حکایت از این داشت که 3فرد شرور به سمت جوان 18ساله‌ای هجوم برده و با او درگیر شده‌اند. یکی از اشرار با قمه ضرباتی به‌دست وی زد و جوان زخمی برای مداوا به بیمارستان انتقال یافت اما ضربات به حدی بود که دست او از ناحیه مچ قطع شد. به‌گفته فرد صدمه دیده، وی در مقابل فروشگاه خود ایستاده بود که 3نفر از اوباش به سمت او آمده و با گفتن این جمله که «لات شدی و شاخ شدی و...» به او حمله‌ور شدند و پس از وارد کردن ضربات متعدد، دست این فرد را از مچ قطع کردند. به‌دنبال این حادثه متهمان دستگیر شدند. ضارب اصلی مدعی است که در حالت عادی نبوده و پس از مصرف مشروبات الکلی نزاع خیابانی راه انداخته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید