• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 30 خرداد 1400
کد مطلب : 133577
+
-

پشت‌خط زن/ تیم ملی و لیگ ملت‌ها

جمشید حمیدی- کارشناس والیبال

تیم‌ملی والیبال به ایستگاه پایانی لیگ ملت‌ها رسیده است و از سه‌شنبه هفته جاری آخرین پیکارها را با 3 قدرت مطرح اروپا و آمریکای لاتین برگزار می‌کند. فرانسه، لهستان و آرژانتین سنگ محک‌های محکم‌تری هستند تا آلکنو، سرمربی تیم ما دریابد بازیکنانش در چه شرایطی به‌سرمی‌برند، هرچند به‌نظر می‌رسد او ترکیب اصلی تیم ‌ملی را برای المپیک انتخاب کرده است و اصرار بیش از حدش بر استفاده از میلاد عبادی‌پور به‌خاطر همین است. در بین جوانان هم اسفندیار جای تردیدی برای ابراز شایستگی باقی نگذاشته و حق این است که به محمد جواد معنوی‌نژاد هم که پیش از سفر تیم به ایتالیا آسیب دید، فرصتی دوباره داده شود.

یک بام و 2 هوا
تیم ملی بدون جواد کریمی و جواد معنوی‌نژاد به ریمینی رفت. کریمی اضافه وزن داشت و معنوی‌نژاد مصدوم بود اما امیر غفور مصدوم همراه تیم به ایتالیا اعزام شد. او در 4هفته گذشته درهیچ بازی به میدان نرفته ولی درریمینی مانده است. هفته‌های پیش کریمی به ایتالیا فراخوانده شد ولی بهتر بود به جای غفور هم جوان دیگری که می‌توانست در لیگ ملت‌ها بازی کند، به ریمینی می‌رفت. غفور از افتخارات والیبال ایران است و در لیگ معتبر ایتالیا بازی کرده ولی یک بام و 2هوا نمی‌شود، اگر فرصتی هست باید نصیب همه بازیکنان جوان شود. دوستان اگر خط می‌دهید، لطفا درست و بنا بر مصلحت ملی عنایت فرمایید.

... و اما تیم ملی زنان
از ما نشنیده بگیرید ولی بدانید محمد وکیلی و فرهاد ظریف بر تمرینات تیم ملی زنان نظارت دارند و به اعضای کادر فنی این تیم مشاوره می‌دهند. ظریف زمانی بهترین لیبروی جهان بود و وکیلی هم با تیم نوجوانان ایران قهرمانی جهان دارد. باید دید هنر این آقایان می‌تواند باعث شکوفایی والیبال زنان شود. منتظر می‌مانیم تا آنها بازیکنان تراز اول پرورش دهند و ما برایشان هورا بکشیم. البته سرمربی تیم ملی زنان سرکار خانم فریبا صادقی است و چند دستیار و مشاور هم دارد اما باید قبول کنیم که والیبال زنان ما خیلی عقب است و برای رشد به دانش مربیان مرد نیاز دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید