• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 29 خرداد 1400
کد مطلب : 133504
+
-

4کاندیدای ریاست‌جمهوری کجا رأی دادند و چه گفتند

4کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری پیش از ظهر دیروز 28خرداد1400 در 4شعبه متفاوت و حتی شهرهای مختلف رأی خود را به صندوق‌ها  انداختند. سیدابراهیم رئیسی و محسن رضایی گرچه هر‌دو در شهرری در انتخابات شرکت کردند، اما رئیسی به مسجد جامع شهرری رفت و محسن رضایی به حرم عبدالعظیم حسنی(ع). عبدالناصر همتی در حسینیه ارشاد تهران حاضر شد و رأی خود را به صندوق انداخت. امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی اما، کیلومترها آن‌طرف‌تر یعنی در مشهد و با حضور در حرم مطهر رضوی در انتخابات۱۴۰۰ شرکت کرد.

برای حل مشکلات مردم شب و روز نمی‌شناسم
ابراهیم رئیسی نخستین کاندیدایی بود که تصاویر رأی‌گیری‌اش در شبکه‌های اجتماعی دست به‌دست شد. او اول وقت دیروز با حضور در مسجد جامع شهرری پس از انداختن رأی خود به صندوق، گفت: ان‌شاءالله امروز به‌دست مردم اجرای عدالت رقم بخورد. توصیه من به‌عنوان یک کاندیدا این است که رأی مردم حق‌الناس است و باید از آن مراقبت کرد و حتی یک رأی هم نباید برخلاف آنچه مردم تصمیم گرفته‌اند، باشد. رئیسی ادامه داد: حرف‌هایی که در انتخابات زدم برای رفع مشکلات مردم بود و برای انجام این کار شب و روز نمی‌شناسم و تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرم تا در نقش یک طلبه، خدمتگزار مردم باشم. وی در پایان گفت: تنها ایرانی بودن کافی‌است تا حقوق شهروندی تضمین شود. مردم حق دارند و دولت مکلف است به مردم خدمت کند.  

اگر رأی نیاورم باز هم در خدمت مردم خواهم بود
عبدالناصر همتی پس از شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: ما به انزوای خارجی پایان خواهیم داد، مردم حق دارند با رفاه و با آرامش زندگی کنند. معیشت مردم مسئله اول من است. ان‌شاءالله کاری خواهیم کرد که حضور مردم در صحنه بیش از پیش باشد. وی افزود: اگر رأی نیاورم، باز هم در خدمت مردم و پیگیر شعارهایم خواهم بود. هر کسی که رئیس‌جمهور شود باید توسعه و رفاه کشور را به طبقات بالاتر برساند.

به حرف‌هایم عمل خواهم کرد
محسن رضایی هم در سخنانی گفت: من، محسن رضایی به‌عنوان سرباز وطن دست تک‌تک شما را می‌بوسم که حماسه بزرگ تاریخی می‌آفرینید. قول من به مردم سربازی است، از جنس سلیمانی و باکری‌ها. قول من این است که به تمام حرف‌هایی که زدم، عمل خواهم کرد و مطمئن باشید بیشتر از آن عمل خواهم کرد.
رضایی افزود: درصورتی که ملت به من اعتماد کنند، بنده از همه توانایی‌های کشور چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب، برادران اهل سنت، اقوام ایرانی استفاده خواهم کرد. باید بسیج عظیمی به‌وجود بیاوریم تا تحولات بزرگ رقم بزنیم. کشور را نمی‌توان با قطار کوچک جلو برد. قطار حرکت باید بزرگ شود تا همه ملت ایران در آن جای گرفته و بتوانیم این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم. وی ادامه داد: مسئله برجام باید به سرعت حل شود. ما از آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها خواهیم خواست در اسرع‌وقت به تعهدات خود برگردند و تغییری در ‌ساز وکار قبلی ندهند تا بتوانیم تعامل بهتری در روابط بین‌الملل داشته باشیم.

رأی و ادای وظیفه شرعی و ملی
سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: برای ادای وظیفه شرعی و ملی، بهترین مکان سرزمینم، حرم مطهر علی‌بن موسی‌الرضا(ع) را انتخاب کردم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید