• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 23 خرداد 1400
کد مطلب : 132936
+
-

تداوم تشدید سختگیری‌ها در صنعت رمزارز چین

دنیای رمزارز
تداوم تشدید سختگیری‌ها در صنعت رمزارز چین

مقامات استان چینگای در شمال غربی چین و منطقه‌ای در همسایه شین‌جیان دستور دادند پروژه‌های استخراج ارزهای دیجیتال در این هفته بسته شوند، چراکه اکنون دولت‌های محلی درخواست پکن برای ممنوعیت این صنعت را عملی کرده‌اند.
 به گزارش رویترز، چین بیش از نیمی از استخراج جهانی بیت‌کوین را به‌خود اختصاص داده است، اما برخی از ماینرها پس از محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های شدیدی که دولت چین در این خصوص وضع کرد، به کشورها و مناطق دیگر کوچ کرده‌اند.
لای تانگ، مدیرعامل خدمات مالی در بابِل فایننس، شرکت مالی و وام‌دهنده رمزارز مستقر در هنگ‌کنگ می‌گوید: «ما در صنعت استخراج در نقطه عطفی ایستاده‌ایم. برخی از ماینرها اکنون به‌طور جدی برنامه‌های عملیاتی آینده خود را ارزیابی می‌کنند، زیرا فضای نظارتی فعلی برای رشد آنها در مقیاس تجاری نامساعد است.»
دفتر وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین در استان چینگای دستور ممنوعیت پروژه‌های جدید رمزارز در این استان را صادر کرده و طبق اعلامیه‌ای به پروژه‌های موجود گفته است که کار را تعطیل کنند. ماینرها که پروژه‌ها و مراکز داده‌های بزرگ راه‌اندازی کرده و ابر رایانه در اختیار دارند، مجازات می‌شوند و شرکت‌ها از ارائه خدمات توسعه سایت یا منابع تغذیه برای فعالیت‌های مربوط به استخراج ارزهای دیجیتال منع شده اند.
همچنین به پروژه‌های رمزارز در پارک ملی توسعه اقتصادی و فناوری ژوندونگ در شین‌جیان دستور داده شده که تعطیل شوند. شین‌جیان بزرگ‌ترین مرکز استخراج بیت‌کوین در چین است که تقریبا یک سوم کل قدرت محاسباتی را به‌خود اختصاص داده است. استان چینگای طبق اطلاعات جمع‌آوری شده توسط دانشگاه کمبریج در مکان نهم استخراج جهان قرار دارد. علاوه بر اقدام شورای دولتی، 3 نهاد صنعت خدمات مالی در چین نیز پرداختی ارز دیجیتال را ممنوع کرده‌اند. عاملی که به‌طور کلی، یک تریلیون دلار از سرمایه بازار رمزارزها را از بین می‌برد. پیش‌تر دولت‌های محلی دیگر در چین اقدام به ممنوع‌سازی و تعطیلی صنعت ارزهای دیجیتال کرده بودند.
 مغولستان داخلی، سومین مرکز بزرگ استخراج چین، پیش‌نویس قوانینی را برای ریشه‌کن کردن این تجارت منتشر کرده است. از سوی دیگر مقامات در سیچوان هم تحقیقاتی را در این خصوص آغاز کرده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید