• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
دو شنبه 17 خرداد 1400
کد مطلب : 132415
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/ADYr7
+
-

نکته بازی/ ایران - اسپانیا را یادتان نیست؟



بعد از بازی با هنگ‌کنگ انتقادات زیادی از نمایش تیم ملی کشورمان انجام شد؛ انتقاداتی که با توجه به شرایط زمین مسابقه، ناهماهنگی بازیکنان و سبک بازی تیم حریف، کمی بی‌رحمانه به‌نظر می‌رسید. امیدواریم تیم ملی در مسابقات بعدی بهتر از اینها باشد. در این بین اما خود اسکوچیچ و تنی چند از ملی‌پوشان به انتقاد از بازی دفاعی هنگ‌کنگ پرداختند و آن را «ضد‌فوتبال» خواندند. خب انتظار داشتید تیم کم‌بنیه‌ای که سخت به‌دنبال جواز حضور در جام ملت‌های آسیا است، 90 دقیقه روی دروازه ایران آتش بریزد؟ یادتان نیست تیم خودمان برابر اسپانیا، همین‌قدر متراکم و فشرده دفاع می‌کرد؟ تصویر دراز کشیدن 4 نفر روی خط دروازه، هنوز از ذهن‌مان پاک نشده. آمار مالکیت ما آن روز 22درصد بود؛ یعنی به اندازه همین هنگ‌کنگ!

این‌بار انصافا بیراه نبود

معمولا داستان اینطوری است که وقتی یک بازیکن ایرانی با رقبای خارجی در یک نظرسنجی شرکت داده می‌شود، فوتبال‌دوستان کشورمان به‌سمت سایت مورد نظر هجوم می‌برند و با انتخاب گزینه هموطن، به زعم خودشان دست به افتخارآفرینی می‌زنند. مثلا اگر یک جا گل محسن ربیع‌خواه به سایپا با گل مارادونا به انگلستان درنظرسنجی حاضر باشد، بعید نیست گل محسن ما رأی بیاورد! با این همه، استثنائا آرای مردمی به گل مهدی طارمی و برگزیدن آن به‌عنوان بهترین گل فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا اصلا بیراه نبود. قیچی برگردان مهدی برابر چلسی آنقدر نفیس و دیدنی بود که از یک‌میلیون‌و300هزار رأی، بیش از 750هزار رأی را از آن خود کند. مبارکت باشد آقای طارمی. به امید موفقیت‌های بیشتر در مسابقات بزرگ‌تر.

نیمکت‌نشین 5 میلیاردی

وقتی از مدیریت پوپولیستی ایراد گرفته می‌شود، دلیلش خلق شاهکارهایی مثل تمدید قرارداد بلندمدت با رادوشوویچ است. گلر کروات البته همیشه بی‌حاشیه و متعصب بوده و هنگام حضور در زمین عملکرد خوبی ارائه کرده است. به همین دلیل هم رادو محبوبیت قابل توجهی داشت، اما این محبوبیت هرگز نباید باعث می‌شد مدیرعامل وقت باشگاه با گلر 32ساله و نیمکت‌نشین خود، قرارداد دلاری3 ساله ببندد. الان رادوشوویچ تهدید به فسخ کرده و ممکن است باشگاه ناچار شود کل دستمزد 3 سال او را بپردازد، اما حتی در غیراین صورت هم دستمزد 210هزار دلاری که در سال سوم به 320هزار دلار می‌رسد، برای این دروازه‌بان بسیار زیاد است. این یعنی همین امسال حضور بوژیدار روی نیمکت ذخیره‌ها5 میلیارد برای باشگاه آب خورده است. خسته نباشید جناب محمدحسن انصاری‌فرد!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید