• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 11 خرداد 1400
کد مطلب : 132144
+
-

مرزبان: بازیکنان تیم ملی با سیاسی‌کاری انتخاب شدند


امیرحسین اعظمی ـ خبرنگار

سپاهان با تعطیلی لیگ برتر، تمریناتش را در اصفهان دنبال می‌کند. آنها با تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس صدرنشین هستند و امیدوارند در پایان این رقابت نزدیک جام قهرمانی را بالای سر ببرند. علیرضا مرزبان، مربی زردپوشان، در گفت‌وگو با همشهری درباره شرایط تیمش در تعطیلات لیگ برتر می‌گوید: «ما این انتظار را داشتیم که بازی‌ها به‌خاطر فیفادی تعطیل شود و این تعطیلی برای سپاهان سورپرایز نبود. تمرینات خوبی را سازماندهی کرده‌ایم و این تعطیلی فرصت خوبی است تا مصدومان تیم هم به شرایط عادی برگردند و برای شروع لیگ در بهترین فرم ممکن قرار گیرند. ما در مورد گل‌های خورده و زده هم بررسی‌هایی انجام داده‌ایم و روی برخی از مسائل فنی و اینکه در بازی‌های بعدی با کدام استراتژی بازی کنیم، کار کرده‌ایم. خوشبختانه شرایط سپاهان فوق‌العاده خوب است و می‌خواهیم تا پایان لیگ این روند خوب را ادامه دهیم.» 

   رقابت با پرسپولیس
پیش‌بینی مرزبان این است که قهرمان لیگ هفته آخر از بین پرسپولیس و سپاهان مشخص می‌شود؛ «هر دو، تیم باکیفیتی هستند و تا اینجا در نتیجه‌گیری بهترین عملکرد را داشته‌اند. هدف ما این است که بازیکنان در کنار این فشار زیاد، زندگی کنند و تا آخرین هفته به‌خوبی این مبارزه را ادامه دهند. من قبلا هم گفته‌ام سرنوشت قهرمانی به‌احتمال زیاد در آخرین هفته مشخص می‌شود. 2بازی با فولاد و ماشین‌سازی برای ما بسیار مهم هستند، باید از این دو بازی6‌امتیاز بگیریم تا موقعیت‌مان برای رسیدن به قهرمانی بهتر شود.» 

  سپاهان بهتر است یا پرسپولیس؟
برخی بر این عقیده‌اند که پرسپولیس از لحاظ فنی و تاکتیکی نسبت به سپاهان تیم قوی‌تری است و همین موضوع شانس شاگردان یحیی گل‌محمدی را برای قهرمانی بیشتر کرده است. مرزبان نظر دیگری دارد: «نظرها متفاوت است و خیلی‌ها هم بر این عقیده‌اند که سپاهان تیم بهتر و قوی‌تری است. ما بعد از هفته‌های اول که مشکلات بزرگی داشتیم به یک ثبات خوب رسیده‌ایم و مسئله مهم این است که روند فعلی را به بهترین شکل ادامه دهیم و قهرمان شویم».

  انتقاد از تیم ملی
مرزبان از نحوه دعوت بازیکنان به تیم ملی راضی نیست و می‌گوید: «دوست ندارم درباره تیم ملی صحبت کنم و بدون شک آرزویم چیزی جز موفقیت تیم ملی نیست. با این حال به روند آماده‌‌سازی تیم و انتخاب نفرات معترض هستم. یک مربی یا براساس تاکتیک‌های مورد نظرش نفرات را انتخاب می‌کند یا اینکه براساس ویژگی‌های فنی بازیکنانش، تاکتیک تیم را انتخاب می‌کند. در مورد تیم ملی اما معیار انتخاب بازیکنان مشخص نیست و بیشتر براساس سیاسی‌کاری انتخاب شده‌اند. این اصلا درست نیست بازیکنان را طوری انتخاب کنیم که به کسی برنخورد یا به این فکر باشیم که نکند فلان باشگاه ناراحت شود یا اینکه مطبوعات و برخی افراد دیگر را راضی نگه داریم. من هنوز هم نمی‌دانم چرا برخی نفرات بیرون هستند».

  نگران بودن خوب نیست
آیا تیم ملی به جام جهانی صعود می‌کند؟ مرزبان می‌گوید: «بازی‌ها سخت شده است، یعنی ما خودمان کار را سخت کرده‌ایم و قبل از رفتن به مرحله بعدی، خیلی‌ها نگران هستند و این حس بد اصلا خوب نیست. ما از لحاظ بازیکن و پتانسیل فنی قابل قیاس با بحرین و عراق نیستیم و نباید کار به جایی می‌رسید که نگران باشیم. امیدوارم درنهایت اتفاقات خوبی برای تیم ملی ایران بیفتد.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید