• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 11 خرداد 1400
کد مطلب : 132130
+
-

‌ اگر به مجیدی زمان بدهند، استقلال ضرر نمی‌کند

احمد موسوی، مدافع استقلال در گفت‌وگو با همشهری از مصدومیت خودش، رقابت تیمش درادامه لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا گفته است

‌ اگر به مجیدی زمان بدهند، استقلال ضرر نمی‌کند

امیرحسین اعظمی

احمد موسوی، مدافع راست استقلال، چند هفته‌ای درگیر مصدومیت بود ولی او کم‌کم در حال رسیدن به شرایط آرمانی است تا تیمش را در ادامه فصل همراهی کند. با موسوی درخصوص عملکرد استقلال در این فصل از لیگ، کم‌شدن شانس قهرمانی و مسائل دیگر صحبت کرده‌ایم.

  مدتی است که با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کنی. این آسیب‌دیدگی از کی شروع شد؟
در بازی رفت با الدوحیل در لیگ قهرمانان آسیا، در یک صحنه پاشنه پایم روی توپ رفت و محکم به زمین خوردم. از آن بازی به بعد با درد تمرین کردم، تا قبل از بازی با ذوب‌آهن در لیگ برتر هم درد داشتم. در آن مقطع بازی‌ها فشرده بود اما درد خیلی اذیتم می‌کرد و دیگر تحمل نداشتم. مصدومیتم را با آقای مجیدی در میان گذاشتم. او هم در دوران بازی‌اش چنین مصدومیتی را تجربه کرده بود. بهبود این آسیب‌دیدگی به زمان نیاز داشت و اگر روی همین پا بازی می‌کردم، وضعیتم بدتر می‌شد. تصمیم گرفتم درمان را شروع کنم. به‌خاطر همین 2 بازی را از دست دادم ولی در شروع مجدد بازی‌ها در بهترین فرم قرار می‌گیرم.

 با فاصله‌ای که استقلال در جدول با پرسپولیس و سپاهان دارد، فکر می‌کنید شانس برای قهرمانی در لیگ برتر دارید؟
در 8‌بازی باقیمانده تمرکز ما روی این است که همه امتیازها را بگیریم. البته پرسپولیس و سپاهان هم باید امتیاز از دست بدهند و مطمئنا این اتفاق می‌افتد ولی مسئله مهم این است که ما بتوانیم خوب امتیاز بگیریم. کار استقلال سخت است ولی در فوتبال هیچ‌چیز قابل پیش‌بینی نیست. ما باید بجنگیم تا بهترین جایگاه ممکن را در لیگ برتر به‌دست بیاوریم.

 ولی به‌نظر می‌رسد اصلی‌ترین هدف شما قهرمان‌شدن در جام حذفی است؟
جام حذفی جام شگفتی‌هاست ولی هواداران امسال از ما جام می‌خواهند. تلاش می‌کنیم در این جام قهرمان شویم چون قهرمانی در این جام آسان‌تر است. در لیگ قهرمانان و لیگ برتر هم دنبال کسب نتایج خوب هستیم.

 چرا استقلال در لیگ برتر از کورس قهرمانی عقب ماند؟
ما قبل از بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در لیگ برتر روند خوبی داشتیم. در لیگ آسیا بازی‌ها فشرده بود. من احترام خاصی برای همه نماینده‌های ایران قائل هستم ولی بازی‌های ما بسیار سخت‌تر بود و حتی تا روز آخر هم تکلیف گروه استقلال مشخص نبود. وقتی به ایران برگشتیم زمانی برای ریکاوری نداشتیم، در بازی با ذوب‌آهن هم درست است که تیم از لحاظ روحی و شرایط بدنی در وضعیت ایده‌آلی نبود ولی در همان بازی‌ هم موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم و روی 2 غفلت گل خوردیم. در دربی هم مستحق این نبودیم که ببازیم. خستگی بازیکنان تأثیرگذار بود. حالا هدفمان این است که در ادامه بازی‌ها نتایج خوبی بگیریم.

 هواداران استقلال همیشه آخر فصل نگران تغییرات در تیم هستند؛ اینکه کادر فنی و بازیکنان جابه‌جا شوند. قبول دارید این موضوع در این چند سال به استقلال ضربه زده است؟
کاملا با حرف شما موافقم. موفقیت هر تیمی بستگی به ثبات در مدیریت، کادر فنی و بازیکنان دارد. امیدوارم این اتفاق رخ دهد، آقای مجیدی هم در این چند‌ماه خیلی زحمت کشیده است و شبانه‌روز تلاش می‌کند تا استقلال در بهترین فرم ممکن قرار داشته باشد. امیدوارم این بار استقلال با تغییرات خاصی مواجه نشود تا در فصل جدید بتواند با یک تیم پرقدرت بازی‌ها را شروع کند. اگر به آقا فرهاد زمان بدهند استقلال ضرر نمی‌کند.

 در لیگ قهرمانان باید با الهلال روبه‌رو شوید؛ تیمی که در تلاش است یک تیم پرقدرت را برای ادامه بازی‌ها تشکیل دهد. فکر می‌کنید برای شکست‌دادن الهلال و قهرمانی در آسیا چقدر شانس داشته باشید؟
الهلال واقعا در آسیا تیم قدرتمندی است و به‌خوبی می‌خواهد تیمش را تقویت کند. آنها بازی‌های ما را در مرحله گروهی دیده‌اند و می‌دانند که در مقابل استقلال کار سختی دارند. ما در آسیا پیشینه خوبی داریم و با اعتماد به‌نفس بالا بازی‌ها را ادامه می‌دهیم. این مرحله تک‌حذفی است و کار ما آسان نیست ولی هدف استقلال موفقیت در این جام است. قطعا کادر فنی هم تلاش می‌کند تا تیم را برای فصل بعد و لیگ قهرمانان آسیا تقویت کند.

 در اردوی تیم ملی فقط یک بازیکن از استقلال حضور دارد. در این مورد نظری دارید؟
من در مورد تیم ملی بهتر است سکوت کنم و شاید بعدها در این‌باره صحبت کردم. برای تیم ملی ایران آرزوی بهترین‌ها را دارم و امیدوارم به جام جهانی صعود کنیم. خودمان در بازی‌های قبلی کار را سخت کردیم ولی با این بازیکنان، همه توقع دارند که ایران به جام جهانی صعود کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید