• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 11 خرداد 1400
کد مطلب : 132140
+
-

نکته بازی/نگه‌اش دارید لطفا!


گویا حضور فیروز کریمی در باشگاه تراکتور در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. بعد از حذف سرخپوشان تبریزی از جام حذفی، قرار شد کریمی به‌عنوان مدیر فنی کنار رسول خطیبی قرار بگیرد و حتی تصاویری از حضور او در تبریز منتشر شد، اما ظاهرا موضوع به‌خاطر اختلافات مالی معلق شده است. امیدواریم هر طوری که هست، این وصال رخ بدهد و فیروز کنار تراکتور بماند. نه اینکه خیلی نگران او باشیم یا فکر کنیم کریمی قرار است در تیم محبوب تبریزی معجزه کند. غرض فقط این است که سر فیروزخان گرم شود. شاید اگر این بنده‌خدا یک گوشه در فوتبال درگیر شود، کمتر روی آنتن تلویزیون برود و به داور و شرکت‌کننده و جماعت نویسنده بد و بیراه بگوید. راه دوری نمی‌رود.


کمی ملایم‌تر حرف بزنید
مجتبی خورشیدی در حالی سرپرست تیم ملی شد که در مورد انتصابش یک دنیا حرف و حدیث وجود داشت و هنوز هم قابل باور نیست که بین همه بزرگان فوتبال ایران، او برای این پست برگزیده شده است. در چنین شرایطی طبیعتا خورشیدی کمی باید دست به عصا باشد و گزک دست منتقدان ندهد. با این حال او اعتمادبه‌نفس بسیار بالایی دارد؛ به‌طوری که در مورد اعتراض بازیکنان به عدم‌برگزاری مسابقات تدارکاتی گفته: «اگر قرار بود بازیکن تصمیم بگیرد، او را سرمربی می‌گذاشتند.» خیلی هم ممنون! یعنی واقعا با لحن ملایم‌تری نمی‌شد همین حرف را زد؟ مثلا نمی‌شد با تشکر از دغدغه‌مندی بازیکنان، عدم‌برگزاری بازی دوستانه را صلاحدید اسکوچیچ دانست؟ شما همینطوری هم زیر سؤالی، بعد با این ادبیات حرف می‌زنی؟ الان انتظار داری بازیکنان با شما تعامل کنند؟


طلب- قهر- استوری
روابط هروویه میلیچ با باشگاه استقلال در یک چرخه 3عنصری قرار گرفته است. داستان این است که پول او را نمی‌دهند، او قهر می‌کند و می‌رود، بعد هم کلی حاشیه درست می‌شود که مدافع کروات در قبال تک‌تک آنها استوری منتشر می‌کند. استقلال در این 2فصل متحمل تغییرات زیادی شده اما تنها چیزی که ثبات داشته، همین چرخه «طلب- قهر- استوری» از سوی میلیچ بوده است. حالا اینکه بیشتر کدام طرف مقصر است خودش یک بحث جداگانه محسوب می‌شود اما آنچه مسلم است با فوتبالیست‌ها قرارداد بسته می‌شود تا با تمام توان و تمرکز مشغول انجام بازی شوند. این تنها چیزی است که ما در رابطه بین میلیچ و استقلالی‌ها ندیدیم. او مسابقات بسیار زیادی را به‌دلیل قهر از دست داده و همین حالا هم سرنوشتش نامعلوم است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید