• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 8 خرداد 1400
کد مطلب : 131822
+
-

نکته بازی/ از کدام لحاظ؟



نقل‌قولی از بهزاد غلامپور منتشر شده که جالب است. مربی دروازه‌بان‌های استقلال می‌گوید: «فرهاد مجیدی در فوتبال ایران نزدیک‌ترین شخصیت به علی دایی را دارد.» چنین مقایسه‌ای تابه‌حال صورت نگرفته بود و یادمان نمی‌آید کسی در ارزیابی‌هایش این دو نفر را کنار هم قرار داده باشد. بالاخره همه آدم‌های دنیا ویژگی‌های خوب و بد زیادی دارند، اما شباهت چندانی بین خلقیات مجیدی و دایی دیده نمی‌شود. شاید فقط خود بهزاد غلامپور می‌تواند توضیح بدهد منظورش چیست و از کدام وجوه تشابه حرف می‌زند. البته یک احتمال هم وجود دارد؛ اینکه منظور آقا بهزاد شریک شدن دایی و مجیدی در شادی گل‌های اکشن او باشد. گویا هر 2نفر توانسته‌اند وزن غلامپور را روی کول و کمرشان احساس کنند، اما استراماچونی یک‌بار از وزن بالای بهزاد گله کرده بود!

کم‌کم می‌توانید یک خارجی بنجل بخرید

کمک‌های مردمی هواداران پرسپولیس به این باشگاه از 2میلیارد تومان فراتر رفته است. اینکه چنین سیستمی چقدر حرفه‌ای و مدرن است خیلی جای بحث دارد و واقعا بعید به‌نظر می‌رسد باشگاه‌های بزرگ دنیا حتی در بدترین شرایط مالی این کار را بکنند. با این همه اگر از مدیران ایرانی بپرسید، هزار و یک توجیه می‌آورند که اینجا حق پخش تلویزیونی و فلان و بهمان نداریم و چاره‌ای جز دست دراز کردن پیش مردم باقی نمی‌ماند. امیدواریم حالا که مردم در این شرایط سخت اقتصادی از شکم خودشان می‌زنند و به تیم محبوب‌شان کمک می‌کنند، باشگاه این پول را در مسیر درست صرف کند؛ نه اینکه مثلا با آزاد شدن ورود خارجی‌ها، آقایان فورا یک بازیکن بنجل بخرند و شکم دلالش را سیر کنند.

واقعا آفرین به این مدیریت

بعضی خبرها در فوتبال ایران هیچ‌وقت کهنه نمی‌شوند؛ ازجمله اینکه محمد دانشگر به‌دلیل بی‌انضباطی جریمه شد یا ده‌ها باشگاه بزرگ خواهان جذب سردار آزمون شدند. یکی دیگر از این دست اخبار، مربوط می‌شود به شکست تراکتور در پرونده‌های حقوقی. در 3سال گذشته هر کسی از هرجای دنیا در هر شرایطی به هر بهانه‌ای با هر وکیلی به هر دادگاهی شکایت کرده، تراکتور را شکست داده است؛ داخلی و خارجی یا مربی و بازیکن هم نداریم. شما تمبر باطل کنید، تراکتور خودبه‌خود شکست می‌خورد. آخرین نفری که توانست با شکایت از باشگاه تبریزی به سود خودش حکم بگیرد، علیرضا منصوریان بود. طبیعتا وقتی شما با مربی قرارداد 3ساله می‌بندی و بعد از 5هفته آنطور بیرونش می‌کنی، بازنده خواهی بود. فقط می‌شود گفت مرسی مدیریت.

این خبر را به اشتراک بگذارید