• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 8 خرداد 1400
کد مطلب : 131809
+
-

بلیت توکیو به قیاسی رسید

مرتضی قیاسی، امیرمحمد یزدانی را ضربه فنی کرد و نماینده وزن 65کیلوگرم کشتی آزاد در بازی‌های المپیک توکیو شد

 مرتضی قیاسی نزدیک‌ترین رقیبش را ضربه‌فنی کرد و المپیکی شد. با تشخیص کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد، برای انتخاب نفر المپیکی وزن 65کیلوگرم، مرتضی قیاسی و امیرمحمد یزدانی با هم کشتی گرفتند. در این مسابقه که صبح دیروز در خانه کشتی شهید ابراهیم صدرزاده برگزار شد، کادر فنی کار سختی برای انتخاب نداشت؛ یزدانی ضربه فنی شد و مربیان به نتیجه تک مسابقه اکتفا کردند.
یزدانی در مسابقات کسب سهمیه آسیا به دیدار فینال رسیده و با مدال نقره‌ای که گرفته بود، سهمیه المپیک را برای این وزن به‌دست آورد. مرتضی قیاسی هم در مسابقات قهرمانی آسیا مدال برنز گرفته بود. نظر کادر فنی این بود که برای انتخاب ملی‌پوش وزن ۶۵کیلوگرم این دو رودررو مبارزه کنند. پیش از این مبارزه گفته شده بود اگر مربیان صلاح بدانند یا مسابقه مشکل داوری داشته باشد، کشتی تکرار می‌شود اما پیروزی قاطعانه قیاسی، بدون هیچ حرف و حدیثی او را المپیکی کرد.
2کشتی‌گیر صبح دیروز با ۲کیلوگرم ارفاق وزن روبه‌روی هم قرار گرفتند. قیاسی که در طول کشتی از یزدانی پیش بود، نشان داد روند رو به رشد خودش را حفظ کرده و عزمش برای حضور در المپیک توکیو جزم است. در طرف مقابل یزدانی بی‌ثبات و متزلزل بود به‌طوری که 2 بار روی پل رفت و درحالی‌که ۱۰ بر ۵ عقب بود، با ضربه فنی کشتی را واگذار کرد.
غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی انتخاب قیاسی را قطعی می‌داند:«با توجه به شکست یزدانی با اختلاف امتیاز بالا و اینکه مشکلی نیز در برگزاری مبارزه به‌وجود نیامد، دیگر رقابت انتخابی در این وزن نداریم. یزدانی شرایط خوبی نداشت و نمی‌دانست چه چیزی را از دست می‌دهد و در مقابل قیاسی با انگیزه و جنگنده ظاهر شد و مزد کارش را هم گرفت.»
قیاسی سابقه حضور در مسابقات جهانی بزرگسالان را ندارد و حضور در بازی‌های المپیک توکیو برای او افتخاری بزرگ است. او می‌خواهد از این فرصت بهترین استفاده را ببرد: «شرایط بدنی‌ام در این مبارزه عالی بود. بعد از آنکه فهمیدیم کادر فنی قصد دارد بین ما انتخابی برگزار کند، با برنامه جلو رفتم و المپیکی فکر کردم. کم‌کاری نکردم و به آنچه هدفم بود رسیدم. از جان مایه می‌گذارم تا مدال بگیرم. کار سختی در پیش دارم اما هیچ ترسی از حریفان ندارم و هدفم کسب مدال المپیک است.»
پیش از این، حضور رضا اطری در وزن ۵۷کیلوگرم و حسن یزدانی در وزن ۸۶کیلوگرم در بازی‌های المپیک قطعی شده بود. کادر فنی کشتی‌گیران المپیکی 3وزن ۷۴، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم را در تورنمنت زیلکوفسکی لهستان که اواخر خرداد‌ماه برگزار می‌شود، انتخاب می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید