• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 8 خرداد 1400
کد مطلب : 131821
+
-

آماربازی


04
در یکی از بازی‌های عقب‌افتاده از هفته بیست‌ویکم لیگ برتر، از ساعت19 امروز در تبریز 2تیم تراکتور و ماشین‌سازی به مصاف یکدیگر می‌روند. داربی تبریز در حالی برگزار می‌شود که تراکتور در 5بازی اخیرش پیروز نشده و ماشین‌سازی هم 7بازی متوالی است که رنگ پیروزی را ندیده است. تراکتور در 4بازی اخیرش فقط مساوی کرده و در آستانه یک رکوردشکنی در کسب تساوی‌های متوالی است. در لیگ جاری فقط پرسپولیس یک‌بار به 4تساوی متوالی رسیده که این اتفاق دقیقا بعد از بازگشت از فینال لیگ قهرمانان برای سرخپوشان رخ داد. تراکتور هم از زمان بازگشت از لیگ قهرمانان فقط و فقط مساوی کرده و اگر امشب هم به این روند ادامه دهد از رکورد پرسپولیس عبور می‌کند. تراکتور در آسیا هم طی 6بازی 4بار مساوی کرد.

10
تیم فولاد هم در یکی دیگر از بازی‌های عقب‌افتاده‌اش از ساعت19:40 امشب در زمین سایپا میهمان این تیم خواهد بود. فولاد در بالای جدول به‌دنبال بازپس‌گیری رتبه چهارم است و سایپا در پایین جدول در جست‌وجوی راهی برای فرار از سقوط. فولاد در نیم‌فصل دوم 6بازی انجام داده که نتایج این 6بازی نظم مشخصی داشته‌اند. برد، باخت، مساوی، برد، باخت، مساوی؛ این نتایج 6بازی فولاد بوده و اگر تیم نکونام طبق همین نظم پیش برود حالا دوباره نوبت پیروز شدن است. اما سایپا طی هفته‌های اخیر بدترین عملکرد را داشته و اگر 3امتیازی که کمیته انضباطی به این تیم اهدا کرده را درنظر نگیریم نارنجی‌پوشان شانزدهمین تیم رده‌بندی نیم‌فصل دوم بوده‌اند. سایپا در 10بازی اخیرش هیچ بردی در زمین کسب نکرده و فقط 3امتیاز گرفته است.

07
خط دفاعی فولاد خوزستان در این فصل کمتر از هر تیم دیگری به حریفان فرصت شوتزنی داده است. تیم فولاد به‌طور میانگین در هر بازی متحمل 7شوت می‌شود و از این لحاظ بهترین تیم لیگ بوده است. بعد از خط دفاعی فولاد، مدافعان پرسپولیس، گل‌گهر، پیکان، استقلال و سپاهان قرار دارند که به‌ترتیب 7.7، 8.4، 8.4، 8.5 و 8.7 بار در هر بازی به رقبای خود فرصت شوتزنی داده‌اند. البته وقتی به آمار شوت‌های در چارچوب می‌رسیم، شرایط گل‌گهر بهتر از سایر رقبا می‌شود. از 8.4شوتی که در هر بازی به دروازه گل‌گهر زده شده فقط 2.3شوت داخل چارچوب بوده که این کمتر از هر تیم دیگری است. این آمار نشان می‌دهد مدافعان گل‌گهر موقعیت‌های خوبی برای زدن شوت‌های دقیق‌تر به مهاجمان حریف نمی‌دهند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید