• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 8 خرداد 1400
کد مطلب : 131818
+
-

برانکوی راضی یا برانکوی پشیمان؟

کنکاشی در تازه‌ترین ادعای مربی کروات درمورد جدایی از پرسپولیس

برانکوی راضی یا برانکوی پشیمان؟


بهروز رسایلی| شاید از روزی که برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم ملی عمان شده، رسانه‌های ورزشی کم‌شمار این کشور حتی به اندازه انگشتان یک دست هم از او مصاحبه منتشر نکرده باشند، اما در عوض در ایران هر چند روز یک‌بار یک گفت‌وگوی بلند از مربی کروات داریم. رسانه‌های گوناگون به هم‌صحبتی با او علاقه نشان می‌دهند، بازدید این اخبار در داخل کشور بالاست و خود برانکو هم که حوصله‌اش سر رفته، زندگی با خاطرات گذشته را به روزمرگی‌های عمان ترجیح می‌دهد. در این میان پروفسور در یکی از تازه‌ترین مصاحبه‌هایش در پاسخ به این سؤال که آیا از ترک پرسپولیس پشیمان نیست، گفته: «نه. گذر زمان نشان داد تصمیم من درست بود. باید می‌رفتم تا ایده‌های جدید شکل بگیرد. بعد از جدایی من، کالدرون و گل‌محمدی به‌خوبی پرسپولیس را اداره کردند.» آیا اظهارنظر او در این مورد صادقانه است؟

  پرسپولیس بعد از برانکو
آدم‌ها از قلب و مغز هم خبر ندارند، اما به‌نظر نمی‌رسد آنچه برانکو در این مصاحبه‌گفته جزو باورهای عمیق او باشد. برانکو از پرسپولیس رفت، شاید چون احساس می‌کرد تکرار موفقیت در این تیم دشوار است. مرد کروات طی آخرین روزهای حضورش در پرسپولیس بارها و بارها اعتراف کرد سومین قهرمانی در این تیم، سخت‌ترین قهرمانی او بوده است. آن جام در لیگ هجدهم بعد از رقابتی بسیار نفسگیر با سپاهان به‌دست آمد. شاید برانکو احساس می‌کرد غروب پرسپولیس نزدیک است و خواست در اوج جدا شود، اما تخمین او اشتباه بود. پرسپولیس هم قهرمانی‌اش را تکرار کرد و هم در آسیا یک‌بار دیگر تا فینال بالا رفت. همین حالا هم سرخپوشان تیم بسیار خوبی دارند که ممکن است برای پنجمین بار پیاپی عنوان قهرمانی لیگ برتر را به‌دست بیاورد.

   برانکو بعد از پرسپولیس 
خود برانکو اما انتخاب خوبی نداشت. گفته می‌شود جرقه حضور مربی کروات در الاهلی عربستان زمانی خورد که او طی آخرین فصل حضورش در پرسپولیس برای بازی با این تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا راهی امارات شد. این بازی اردیبهشت98 یعنی یک‌ماه پیش از جدایی برانکو برگزار شد و گویا توافقات اولیه همان زمان انجام شده بود. حتما در چند و چون حضور کوتاه‌مدت این مربی در عربستان هستید. غیراز غرامتی که برانکو به جیب زد، همه‌‌چیز وحشتناک بود. به او زمان کوتاهی اعتماد شد و خیلی زود به شکلی نه‌چندان محترمانه از کار برکنارش کردند. در طول همان چند هفته هم ایوانکوویچ مورد حمایت هواداران نبود و در حاشیه یک بازی، چندین بطری آب‌معدنی به سمت او پرتاب شد. این وضعیت قابل مقایسه نیست با ایسلندی‌های چندده هزار نفری هواداران پرسپولیس برای برانکو. بعد هم پیشنهاد تیم ملی عمان رسید که البته به‌خاطر وقفه کرونایی، هنوز کار برانکو به‌طور جدی شروع نشده است. عمان در گروه پنجم که یکی از ساده‌ترین گروه‌های انتخابی جام‌جهانی است، کنار قطر، هند، بنگلادش و افغانستان قرار گرفته و با 12امتیاز از 5بازی از شانس زیادی برای صعود به‌عنوان یکی از تیم‌های برتر دوم برخوردار است. همچنین قرارداد برانکو در عمان سالانه 900هزار دلار است که نیمی از آن را در قالب دستمزدهای ماهانه 40هزار دلاری دریافت می‌کند و نیم دیگر در 4قسط به مربی کروات پرداخت می‌شود؛ هرچند او بخشی از دستمزدش را به‌خاطر شیوع کرونا به فدراسیون فوتبال عمان بخشید. آخرین قرارداد برانکو با پرسپولیس برای لیگ هجدهم یک میلیون یورو بود که درصورت تمایل این مربی به ادامه همکاری می‌توانست افزایش هم پیدا کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید