• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 8 خرداد 1400
کد مطلب : 131810
+
-

گل‌زن/ تماشای بازی زنان

الهام محمودی-  روزنامه‌نگار

بازی دوستانه تیم‌ ملی فوتبال زنان و تیم زیر ۲۰سال تماشاگران ویژه داشت. بازیکنان تیم‌ملی فوتبال مردان در پایان تمرینشان و هنگام بازگشت به هتل، برای لحظاتی به تماشای بازی نشستند. برای نخستین‌بار بود که بازیکنان مرد صحنه‌هایی از بازی‌های زنان را می‌دیدند، در این دقایق آنها هم بهت‌زده بودند و هم لبخند رضایت به لب داشتند. همانطور که سال‌هاست زنان اجازه ورود به ورزشگاه‌ها را ندارند و نمی‌توانند بازی‌های مردان را تماشا کنند، از 2 سال پیش طبق دستورالعمل جدید وزارت ورزش، مردان هم اجازه تماشای بازی زنان را ندارند. البته با این تفاوت که بازی مردان از تلویزیون پخش می‌شود.

آل اشپورت تقلبی؟
لباس تیم ملی زنان معضل همیشگی فدراسیون فوتبال است. البته تا به امروز این مشکل به راحتی حل شده است؛ تولیدی مجید و دوستان در منیریه! فدراسیون قول داده بود لباس تیم زنان مثل لباس تیم مردان از تولیدی آل‌اشپورت تهیه شود اما شایعات می‌گویند فدراسیون برای اینکه برای زنان زیاد هزینه نکند، نقشه دارد؛ اینکه لباس آنها در منیریه تولید شود و رویش مارک تقلبی آل اشپورت بخورد. مریم ایراندوست، سرمربی تیم ملی گفته است من روی مبلغ قرارداد خودم با فدراسیون چانه نزدم اما روی لباس تیم ملی بحث کردم. این حرف‌ها شایعه است.

همه دیدند جز فدراسیون
3داور بین‌المللی فوتسال ایران بازی‌های پلی‌آف جام جهانی مردان در امارات را سوت زدند. زری فتحی، داور دیدار رفت ویتنام و لبنان، نخستین داور زن ایرانی بود که در آسیا یک بازی فوتسال مردان را قضاوت کرد. سایت ای‌اف‌سی از کار او تمجید کرد. دیدار برگشت همین 2 تیم را هم گلاره ناظمی و ابراهیم محرابی افشار قضاوت کردند. در صحنه گل ویتنام، بازیکن لبنان حرکت مشکوک داشت تا نشان دهد بازیکن ویتنام خطا کرده است اما ناظمی با تشخیص درست، دستور به ادامه بازی داد. این تشخیص، بازتاب خوبی در رسانه‌ها داشت. با اینکه عملکرد داوران زن به‌خوبی دیده شد اما فدراسیون فوتبال مثل همیشه خبری دراین باره نداشت. از نظر آنها قضاوت زنان برای مردان و بالعکس ممنوع است.









 

این خبر را به اشتراک بگذارید