• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 8 خرداد 1400
کد مطلب : 131808
+
-

تب‌زده و سردرگم

تیم ملی والیبال ایران در روزی که سعید معروف را نداشت در نخستین بازی لیگ ملت‌ها 3 ست پیاپی را به ژاپن باخت

تب‌زده و سردرگم

ظهر دیروز در نخستین دیدار از لیگ ملت‌های والیبال از تیم ولادیمیر آلکنو رونمایی شد؛ در دیداری که عملکرد شاگردان این مربی روسی انتظارات را برآورده نکرد. تیم ملی ایران در گام اول در 3 ست 25-19، 25-22و 26-24به ژاپن باخت. برای این شکست دلایل زیادی می‌توان آورد. صبح دیروز گفته شد سعید معروف، کاپیتان و پاسور تیم ملی سرما خورده است و به بازی نمی‌رسد، هرچند بعضی‌ها این دلیل را برای غیبت او باور ندارند. نبود معروف نخستین شوک به تیم بود و هم از نظر فنی و هم از نظر روحی به تیم لطمه زد. آلکنو هفته‌های گذشته جواد کریمی، پاسور دوم تیم را به‌دلیل اضافه وزن هم خط زده بود و تنها گزینه برای جایگزینی معروف، محمدطاهر وادی بود. وادی نه اعتماد به نفس معروف را داشت و نه تیزبینی‌ او را. در ست اول و بعد از چند امتیاز، جای خالی معروف در تیم ایران خودش را نشان داد. وادی در ادامه، بازی بهتری به نمایش گذاشت اما باید پذیرفت که او فاصله زیادی با معروف دارد.
جدا از غیبت معروف، نداشتن بازی تدارکاتی هم تأثیر خودش را داشت. تیم ملی بعد از جام‌جهانی 2019 و مسابقات قهرمانی آسیا در این سال دیگر در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرده بود. سال گذشته به‌خاطر کرونا همه مسابقات رسمی لغو شد و ایران هم هیچ بازی دوستانه‌ای انجام نداد. علاوه بر این، تیم هنوز مشکلات همیشگی‌اش را هم دارد؛ سرویس و دریافت ضعیف. برای خیلی‌ها سؤال است که چرا بعد از این همه سال هنوز محمد موسوی چند سرویس را در یک بازی خراب می‌کند.
آلکنو همانطور که از فدراسیون خواسته بود در لیگ ملت‌ها روی نتیجه متمرکز نشود، در بازی اول هم نشان داد که خیلی برایش نتیجه مهم نیست. او بیشتر در حال تست‌کردن بازیکنانش بود. ایران بعد از لیگ ملت‌ها بلافاصله باید به ژاپن برود و المپیک برای آلکنو مهم‌تر است. دیروز محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون دوباره از توقع فدراسیون در المپیک گفت: «‌آرمان فدراسیون والیبال، حضور بین 4تیم برتر المپیک است، ضمن اینکه نیم‌نگاهی به سکوی المپیک داریم.»
ایتالیا‌ میزبان لیگ ملت‌ها، پروتکل‌های بهداشتی سرسختانه‌ای را برای تیم‌های حاضر درنظر گرفته است. بازیکنان در شهر ریمینی فقط اجازه رفت‌وآمد بین هتل، سالن تمرین و سالن مسابقات را دارند. با اینکه آنها موقع ورود به ایتالیا تست دادند و قرنطینه شدند اما دیروز قبل از اینکه وارد سالن مسابقات شوند، دوباره تست کرونا دادند و 20دقیقه منتظر بودند تا جواب آزمایش‌ها مشخص شود. موقع برگزاری بازی هم دمای بدن بازیکنان ذخیره تیم‌ها مدام کنترل می‌شد. به همین دلیل رضا عابدینی به‌دلیل بالا‌بودن دمای بدنش، مجبور شد اواسط مسابقه سالن را ترک کند و به اتاق ایزوله برود.

   برنامه این هفته ایران در لیگ ملت‌ها
  امروز، ساعت ۱۴.۳۰: ایران - روسیه
  یکشنبه ۹ خرداد، ساعت ۱۴.۳۰: ایران - هلند
  پنجشنبه ۱۳ خرداد، ساعت ۱۴.۳۰: ایران - کانادا
  جمعه ۱۴خرداد، ساعت ۲۲: ایران - ایتالیا

 

این خبر را به اشتراک بگذارید