• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 5 خرداد 1400
کد مطلب : 131606
+
-

زیر یک خم/ دیپلماسی شکست‌خورده

محسن محمود  صفری- خبرنگار

اتحادیه جهانی کشتی از انتخاب محمد مصلایی‌پور به‌عنوان داور حاضر در المپیک توکیو خبر داد. نیما صادقی دیگر کاندیدا برای حضور در این بازی‌ها بود ولی انتخاب نشد. به‌نظر می‌رسد دیپلماسی کشتی ایران افت کرده است؛ بسیاری از کشورها که هیچ نامی در کشتی ندارند، بیشتر از ایران در المپیک داور دارند. نداشتن نماینده در اتحادیه جهانی ضربات سنگینی به ورزش کشتی می‌زند. رسول خادم نماینده ایران در اتحادیه جهانی کشتی بود که از این سمت انصراف داد. حمید سوریان نماینده ایران در انتخابات پیش روست. پیش‌تر عباس جدیدی در انتخابات شورای آسیا ناکام ماند و نتوانست آرای لازم برای دبیرکلی را کسب کند.

اعتراض ناکام محبی
یدالله  محبی، کشتی‌گیر دسته فوق‌سنگین که در جام تختی نایب‌قهرمان شد، به داوری کشتی‌اش در فینال اعتراض داشت و می‌‌گفت کادر فنی باید به او شانس حضور در المپیک را بدهد. استدلالش این است که سهمیه المپیک را او گرفته و باید در تورنمنت لهستان که قرار است نفرات اعزامی آنجا محک بخورند، حضور داشته باشد. سهمیه المپیک در کشتی متعلق به کشور است ولی فرصت‌دادن به محبی می‌تواند عدالت را برقرار کند. البته محبی در اعتراضی که داشت مشخص نکرد تکلیف فروتن که برنده او در جام تختی بود چه می‌شود. اعتراض محبی به جایی نرسید و با تصمیم کادرفنی قرار است از بین امین طاهری و امیرحسین زارع، نفر المپیکی مشخص شود.

بنا چیزی نمی‌خواهد کادرش هم نمی‌خواهد؟
محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفته شاگردانش چه مدال بگیرند و چه مدال نگیرند، او پاداشی نمی‌خواهد. این مناعت طبع آقای بنا را نشان می‌دهد ولی باید دید آیا سایر اعضای کادرفنی هم چنین نظری دارند. محمد بنا در المپیک 2012 و 2016 هدایت تیم ملی را برعهده داشت و علاوه بر جوایز بسیار عالی که دریافت کرد، مدال لیاقت هم از دست رئیس‌جمهور وقت گرفت. قرار است هر ورزشکاری مدال گرفت، به اندازه نصف جایزه‌اش به مربیان پاداش بدهند. البته باید دید خود سرمربی این پاداش را بین کادرفنی تقسیم می‌کند یا فدراسیون.









 

این خبر را به اشتراک بگذارید