• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 2 خرداد 1400
کد مطلب : 131298
+
-

آماربازی


565
تیم فولاد که فردا در یک بازی عقب‌افتاده میزبان تراکتور خواهد بود، 565روز است که در بازی‌های خانگی‌اش شکست نخورده و از این لحاظ صاحب یک رکورد ویژه است. تیم نکونام آخرین بار در دور رفت لیگ نوزدهم و در روز 13آبان‌ماه 98مقابل پرسپولیس در اهواز شکست خورد. آن مسابقه با تک‌گل مهدی ترابی از روی نقطه پنالتی به سود پرسپولیس که توسط گابریل کالدرون هدایت می‌شد به پایان رسید. بعد از آن مسابقه فولادی‌ها 19بازی خانگی متوالی در لیگ برتر را بدون شکست به پایان برده‌اند. در این مدت شاگردان نکونام به ۱۵برد و ۴تساوی رسیده‌اند و 14بار هم کلین‌شیت کرده‌اند. در این مدت هیچ تیمی نتوانسته در ورزشگاه خانگی فولاد بیشتر از یک گل به این تیم بزند. حاصل 9بازی خانگی فولاد در فصل جاری 6برد و 3مساوی است.

32
تیم پرسپولیس با کسب 10برد و 2تساوی در بازی‌های خانگی این فصل همچنان با فاصله زیاد بهترین تیم لیگ در بازی‌های خانگی است. تیم یحیی گل‌محمدی در بازی‌های خانگی‌اش عملکرد بسیار خوبی داشته و فقط 2بار پیروز نشده است. جالب اینکه 2 توقف خانگی پرسپولیس مقابل 2 تیم اصفهانی رخ داده و سرخپوشان در این فصل فقط سپاهان و ذوب‌آهن را در خانه نبرده‌اند. پرسپولیس در هفته ششم با ذوب‌آهن به تساوی یک-یک رسید و بلافاصله در بازی بعدی هم مقابل سپاهان بدون گل متوقف شد. به جز این دو تیم 10تیم دیگر لیگ برتر با شکست از خانه پرسپولیس برگشته‌اند. سرخپوشان در حالی با 32امتیاز در صدر جدول بازی‌های خانگی هستند که 2 تیم تعقیب‌کننده آنها یعنی سپاهان و فولاد به‌ترتیب 25و 21امتیاز دارند.

23
پرسپولیس هرچقدر در بازی‌های خانگی موفق بوده در عوض بیرون از خانه ضعیف نتیجه گرفته است. میانگین امتیازگیری این تیم در بازی‌های بیرون از خانه دقیقا نصف بازی‌های خانگی است؛ 2.67امتیاز در هر بازی خانگی و 1.3امتیاز در هر بازی خارج از خانه. پرسپولیس از 10میهمانی‌اش فقط 2برد به‌دست آورده و صاحب 7مساوی و یک باخت است. این تیم با 13امتیاز از 10بازی در رتبه هفتم بازی‌های بیرون از خانه قرار دارد. صدرنشین جدول بازی‎های بیرون از خانه سپاهان است که از 11بازی خارج از اصفهان 23امتیاز به‌دست آورده یعنی 2.09امتیاز از هر بازی غیرخانگی. دومین تیم این جدول هم تراکتور است که تا قبل از کرونا در خانه موفق‌تر بود اما حالا بیرون از خانه بهتر نتیجه می‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید