• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 2 خرداد 1400
کد مطلب : 131302
+
-

حق با محرم بود؟

گذر زمان صحت 2تصمیم جنجالی نویدکیا را ثابت کرد

امسال و با روی کار آمدن محرم نویدکیا در سپاهان، 2بازیکن به شکلی نه‌چندان خوشایند از این تیم جدا شدند. از محسن مسلمان و مهدی کیانی حرف می‌زنیم؛ یکی هافبک هجومی است و دیگری هافبک دفاعی. هر دو نامدار هستند و به‌نظر می‌رسید به‌کار سرمربی جدید طلایی‌پوشان بیایند. با این حال اتفاق دیگری رخ داد و مهدی و محسن رفتند. نویدکیا همان اوایل فصل به مسلمان گفته بود او به سبک بازی تیم نمی‌خورد. مسلمان هم بعدتر به صراحت دلخوری‌اش از این دیالوگ را علنی کرد و راهی سایپا شد. کیانی اما تا نیم‌فصل در اصفهان دوام آورد و چون مورد استفاده قرار نگرفت سر از مس رفسنجان درآورد. حالا مدتی از جدایی هر دو بازیکن گذشته و کیفیت عملکرد آنها در تیم جدیدشان هم روشن است. شاید بشود گفت نویدکیا در مورد هیچ‌کدام از آنها اشتباه نکرده بود.

  مسلمان رفت، سروش درخشید
مسلمان در سایپا شروع خوبی داشت و با یک گل و یک پاس گل شاید نشان داد حرف‌های نویدکیا به او برخورده است. این قصه اما چندان به درازا نکشید و محسن در ادامه فصل گم شد. او البته مصدومیت نسبتا سنگینی هم داشت که کار را برایش سخت‌تر کرد، اما آنچه مسلم است اینکه مسلمان به‌کار نارنجی‌پوشان نیامده و حالا همراه با سایر بازیکنان این تیم در تلاش برای بقا در لیگ برتر به‌سر می‌برد. در عوض اما سروش رفیعی در سپاهان با ارسال 6پاس گل فعلا بهترین پاسور لیگ بیستم لقب گرفته است. طبیعتا درصورت استفاده از مسلمان جا برای رفیعی تنگ می‌شد، اما انتخاب نویدکیا در حال نتیجه دادن است.

  کیانی و بدترین روزهای مس
اوایل فصل که ساختار دفاعی سپاهان بسیار ضعیف و آسیب‌پذیر عمل می‌کرد، خیلی‌ها از نویدکیا ایراد گرفتند که چرا از مهدی کیانی استفاده نمی‌کند. کیانی یک هافبک دفاعی ثابت‌شده در فوتبال ایران است. محرم اما نگاه دیگری داشت و در آن پست به محمد کریمی جوان میدان می‌داد. نهایتا هم کیانی در نقل‌وانتقالات بین 2نیم‌فصل از سپاهان جدا شد و به مس رفسنجان پیوست. او آنقدر باکیفیت بود که با وجود چند‌ماه دوری از میدان، تیم‌هایی مثل استقلال و تراکتور را مشتری خودش می‌دید. با این حال کیانی با قراردادی که گفته می‌شود رقمش چشمگیر است راهی مس‌رفسنجان شد. صد البته قصد نداریم همه کاسه و کوزه‌ها را سر کیانی بشکنیم، اما از وقتی این بازیکن به مس پیوسته ضعیف‌ترین روزهای تیم در لیگ برتر از راه رسیده است. مس رفسنجان در 8مسابقه آخرش فقط یک‌بار برنده بوده و در آخرین دیدار لیگی‌اش هم در حضور مهدی کیانی، 5گل از همین تیم سپاهان دریافت کرد!

  هر دو زهرشان را ریختند!
گفتیم که فعلا تصمیم مهم نویدکیا در مورد مسلمان و کیانی نتایج مثبتی داشته و قاعدتا او نباید پشیمان باشد. با این حال جالب است که هر دو بازیکن در دیدار رودررو زهرشان را به تیم محرم ریختند. مسلمان در جریان تساوی یک - یک سپاهان برابر سایپا پاس گل داد و کیانی در بازی حذفی 2تیم در اصفهان در دقیقه 94گلزنی کرد. هرچند آن مسابقه را نهایتا سپاهان در وقت‌های اضافی با پیروزی پشت سر گذاشت. نویدکیا بعد از هر دو مسابقه هم به تمجید از این نفرات پرداخت و گفت درخشش مسلمان و کیانی باعث تعجب او نشده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید