• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 2 خرداد 1400
کد مطلب : 131292
+
-

نکته بازی/ در حذفی به‌هم بخورند چی؟



کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در حکمی حکیمانه پرسپولیس و سپاهان را به برگزاری 2دیدار رفت و برگشت فصل آینده در زمین بی‌طرف محکوم کرده است. این حکم از زوایای مختلف جای بحث دارد؛ ازجمله اینکه آخرش هیچ‌کس متوجه نشد وقتی بازی اصفهان به مشکل خورده، چرا پرسپولیس از بازی در تهران محروم شده است. حالا اینها به کنار؛ خواستیم از دوستان فیلسوف در فدراسیون فوتبال سؤال کنیم اگر پرسپولیس و سپاهان در همین مسابقات حذفی امسال به هم خوردند کجا باید بازی کنند؟ آیا قانون فصل بعد شامل این بازی احتمالی هم خواهد شد؟ فرض کنیم قرار باشد پرسپولیس از سپاهان میزبانی کند؛ در این صورت سرخپوشان برای سومین بار پیاپی در جام حذفی باید بیرون از خانه به میدان بروند. چنین چیزی منطقی است؟

بازی‌اش نمی‌دهید، بگذارید برود

رسانه‌های ترکیه خبر داده‌اند مجید حسینی پیشنهاد تمدید قرارداد ترابوزان‌اسپور را رد کرده و مدیران این باشگاه هم از تصمیم او عصبانی شده‌اند. گویا دستمزد پیشنهادی به مجید 850هزار یورو بوده و او نپذیرفته است. حالا اینکه چرا رفقا عصبانی شده‌اند را نمی‌فهمیم. مدافع فیکس تیم ملی ایران در جام‌جهانی را گرفته‌اند و 3خط در میان بازی می‌دهند، بعد هم که طرف قصد دارد جدا شود برایش پشت چشم نازک می‌کنند. شایعات حاکی از تصمیم حسینی برای کوچ به لیگ قطر است؛ مسلما موافق این اتفاق نیستیم، اما حضور در ترابوزان هم عملا فایده چندانی برای مجید نداشت. حالا اگر یک باشگاه درست و حسابی بود که در میادین معتبر مقابل رقبای بزرگ به میدان می‌رفت یک چیزی؛ نیمکت‌نشینی در این تیم، چه سودی برای بازیکن ایرانی دارد؟ 

«مبلغ مهم نیست» یعنی چه؟

آتیلا حجازی برای خرید استقلال اعلام آمادگی کرده و گفته: «اگر باشگاه را بفروشند نخستین نفری هستم که برای خریدش اقدام می‌کنم. پولم حاضر است و خودم آماده مذاکره هستم. مبلغش هم اصلا مهم نیست.» اینکه ایشان این پول را از کجا آورده، بر ما هم مثل شما پوشیده است. امیدواریم خدا به آتیلا بیشتر از اینها بدهد و او حتی رئال مادرید را هم بخرد. ما که بخیل نیستیم. فقط با جمله آخر حجازی کوچک مشکل داریم؛ قیمتش مهم نیست یعنی چه؟ یعنی مثلا اگر 500میلیارد دلار هم بگذارند می‌خری؟ کدام تاجر در جهان ممکن است از چنین جمله‌ای برای خرید یک کالا استفاده کند؟ اصلا با همین چند کلمه معلوم می‌شود شما این کاره نیستی و هدفت جلب توجه بود که اتفاق هم افتاد. خسته نباشید!

این خبر را به اشتراک بگذارید