• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 2 خرداد 1400
کد مطلب : 131289
+
-

پشت‌خط زن/ سفر پرهزینه

جمشید حمیدی- کارشناس والیبال

ملی‌پوشان والیبال بامداد دوشنبه از طریق تهران- دوحه و دوحه - میلان به ایتالیا می‌روند. شرکت در لیگ جهانی هفت هشت میلیارد تومان برای فدراسیون آب می‌خورد اما سوای ارزش همیشگی لیگ ملت‌ها، پیش از المپیک، هرچه هزینه کنیم جای دوری نمی‌رود. سرمربی روسی تیم ملی از آماده‌باش همه‌جانبه بازیکنان گفته و به‌طور ویژه از نحوه کار خواجه‌خباز، بدنساز تیم ملی با تحسین صحبت کرده است: «من با مربیان زیادی در اروپا کار کرده‌ام اما مربی بدنساز ایرانی کارش عالی است. »خب خدا را شکر! خباز مثل امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم از بسکتبال به والیبال آمده و مورد تأیید مربیان بزرگی چون آلکنواست.

 بهترین لیبروهای جهان
آلکنو برعکس ظاهر خشنی که دارد آدمی عاطفی به‌نظر می‌رسد که حرف دل خود را راحت می‌زند. وقتی از او درباره جوانان ایرانی در تیم ملی والیبال سؤال کردیم، گفت: «تیم ایران 2 لیبروی جوان دارد که می‌شود آنها را با بهترین‌های دنیا مقایسه کرد.» آلکنو از محمدرضا حضرت‌پور و آرمان صالحی به‌عنوان اتکای اصلی تیم ملی در رساندن توپ و توپ‌گیری حرف می‌زند و این یعنی تأیید ادعای همیشگی این حرف ما که می‌گوییم کفگیر والیبال نه‌تنها به دیگ نخورده بلکه سرشار از استعداد‌های بالنده است.

کوه موش زایید!
بعد از آن همه نشست و جلسه با کارشناسان و خبرگان مربیان والیبال منتظر بودیم اتفاق مهمی برای والیبال بانوان بیفتد اما وقتی که ماحصل کار را دیدیم به یاد ضرب‌المثل قدیمی افتادیم که می‌گوید: «کوه موش زاییده است.» البته در مثل مناقشه نیست ولی آزموده‌ها را چندبار آزمودن اشتباه بزرگی است. می‌گویند سرمربی قرار است دستیار خارجی داشته باشد و ما می‌پرسیم کدام مربی خوب خارجی است که حاضر شود تمرین‌دهنده مربیان وطنی شود؟ بدون تردید در بخش بانوان مربیان شایسته کم نداریم اما چرا باید به راه رفته برویم؟ مگر قرار بر تغییر و راه و رسم نوین نبود؟




 

این خبر را به اشتراک بگذارید