• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 25 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130618
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/ERp2g
+
-

شجاعی خداحافظی می‌کند؟


امیرحسین اعظمی ـ خبرنگار

اشکان دژاگه و مسعود شجاعی 2کاپیتان سرشناس تراکتور با غیبت چندهفته‌ای در تمرینات، پیغام واضح و روشن خود را به مالک باشگاه رسانده‌اند که دیگر قصد ادامه همکاری با باشگاه تبریزی را ندارند. در فصل نقل‌وانتقالات نیم‌فصل احسان حاج‌صفی از تراکتور جدا شد و حالا نوبت اشکان و مسعود است تا قبل از اتمام فصل همکاری‌شان را با باشگاه تراکتور به پایان برسانند. دژاگه در لیگ قهرمانان آسیا حضور موفقی در ترکیب تراکتور داشت اما به مسعود شجاعی فرصت چندانی برای بازی نرسید و فقط در یک بازی در ترکیب ثابت قرار گرفت. بحران مالی در تراکتور و البته حضور رسول خطیبی روی نیمکت، 2 عامل مهم در جدایی شجاعی و دژاگه است و بعید به نظر می‌رسد آنها دوباره به تبریز برگردند. اخیرا یک فایل صوتی بحث‌برانگیز از شجاعی منتشر شده که در آن به پایان کار خودش و دژاگه در تراکتور اشاره می‌کند. شجاعی در این فایل صوتی که به‌صورت ناقص منتشر شده می‌گوید: «دیگر با این شرایط قابل تحمل نیست، ماندن من هم جایز نیست. همینطور آقااشکان که خصوصیات اخلاقی‌اش را می‌شناسم.»

   پایان دوران زنوزی؟
جدایی حاج‌صفی و شرایطی که برای دژاگه و شجاعی ایجاد شده است، به‌شدت باعث نارضایتی هواداران تراکتور شده و آنها در صفحات مجازی انتقادهای شدیدی از زنوزی و دیگر مسئولان تراکتور انجام داده‌اند. جالب اینجاست که تراکتور دوباره چند روز پیش با تغییرات مدیریتی مواجه شد و قرار است دوباره زنوزی با رقم‌زدن یک داستان تکراری، مدیران جدیدی انتخاب کند. او در این سال‌ها بارها تصمیم به ایجاد تغییر در کادر فنی و مدیران باشگاه گرفته و بی‌ثباتی او در تصمیمات مهم باعث شد تراکتور غیر از یک قهرمانی در جام‌حذفی، هیچ موفقیتی به‌دست نیاورد. بحران مالی در تراکتور، جدایی کاپیتان‌ها و برخی مسائل دیگر باعث شده بسیاری از هواداران تراکتور خواهان بازپس‌گیری مالکیت تراکتور از زنوزی باشند؛ هرچند که این موضوع به‌سادگی امکان‌پذیر نیست. چند روز پیش هم بازیکنان تراکتور با منتشرکردن یک استوری مشترک، از وجود مشکلات مالی و بی‌تعهدی باشگاه در مورد پرداخت حق و حقوقشان انتقاد کردند؛ موضوعی که به مذاق زنوزی و مدیران تراکتور خوش نیامده است.

   کاپیتان در آستانه خداحافظی
مسعود و اشکان همچنان حضور در تمرینات تراکتور را تحریم کرده‌اند ولی هنوز جدایی آنها جنبه رسمی پیدا نکرده و باید دید واکنش باشگاه تراکتور نسبت به این اتفاق چه خواهد بود. نزدیکان اشکان خبر می‌دهند که او قصد ماندن در فوتبال ایران را ندارد و هدف مهمش بازگشت به آلمان است تا در کنار فوتبال، به تجارت و کار‌های شخصی‌اش برسد. شجاعی اما وضعیت مبهمی برای آینده دارد. وقتی او به‌عنوان سرمربی موقت تراکتور انتخاب شد، زنوزی تلاش زیادی کرد تا مسعود از فوتبال خداحافظی کند و هدایت این تیم را بر عهده بگیرد؛ موضوعی که شجاعی با آن مخالفت کرد. ولی حالا شایعاتی درخصوص خداحافظی این فوتبالیست 36ساله از دنیای فوتبال مطرح است و البته برخی نزدیکان مسعود نیز این موضوع را تکذیب می‌کنند. شجاعی در صورتی ‌که تصمیم به خداحافظی نگیرد، بدون شک از تیم‌های لیگ برتری پیشنهاد خواهد داشت. البته این موضوع هم بسیار مهم است که شجاعی تصویر روزهای خوبش در فوتبال را در ذهن هواداران فوتبال از بین نبرد. گذر زمان مشخص خواهد کرد که شجاعی تصمیم به خداحافظی می‌گیرد یا اینکه در فصل آینده هم شاهد حضور او در میادین خواهیم بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید