• پنج شنبه 25 مرداد 1403
  • الْخَمِيس 9 صفر 1446
  • 2024 Aug 15
شنبه 25 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130600
+
-

یک گل در رینگ بوکس

در روزی که زد و خورد، پررنگ‌تر از نکات فنی بود پرسپولیس با گل عیسی آل‌کثیر، استقلال را شکست داد و به صدر جدول برگشت

یک گل در رینگ بوکس

نبرد صدرنشین‌های آسیایی در لیگ برتر با برتری یک بر صفر پرسپولیس به پایان رسید تا کورس قهرمانی به نوعی برای استقلال و فرهاد مجیدی تمام‌شده باشد. قرمز‌ها که در آخرین لحظات داربی رفت، برد را با مساوی عوض کرده بودند، در این دیدار از گل دقیقه 55آل‌کثیر به بهترین شکل ممکن دفاع کردند و در نهایت با تفاضل گل بهتر جای سپاهان را در صدر جدول گرفتند. نکته ویژه این داربی که موقعیت‌های خیلی کمی داشت، نوع قضاوت اکبریان و اعتراضات شدید  2 تیم بود.
   برخلاف پیش‌بینی‌ها فرهاد مجیدی تیمش را با تغییر سیستم به میدان فرستاد. آبی‌ها که با سیستم 2-4-4به ذوب‌آهن باخته بودند، با سیستم 2-5-3وارد داربی شدند، آن‌هم در شرایطی که سرمربی آبی‌ها هم از نادری و هم از میلیچ در خط میانی استفاده کرده بود و خبری از فرشید اسماعیلی در ترکیب نبود.
   داربی 95با یک‌اتفاق جنجالی در همان دقیقه دوم آغاز شد. مهدی قائدی که در محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شده بود، پس از برخورد با وحید امیری روی زمین افتاد. استقلالی‌ها در این صحنه اعتقاد به خطای پنالتی داشتند اما داور مسابقه چنین نظری نداشت و دستور به ادامه بازی داد.
   نیمه اول داربی به جز اشتباهات و سوت‌های پرتعداد اکبریان و چند موقعیت نصفه‌و‌نیمه چیز خاصی نداشت. اعتراضات بازیکنان و کادرفنی 2‌تیم در این نیمه باعث شد بازی به نوعی از کنترل داور مسابقه خارج شود.
   پرسپولیس که نیمه دوم را با 2‌تغییر آغاز کرده بود (سیامک سرلک به جای کامیابی‌نیا و فرزاد فرجی به جای سیامک نعمتی)، روی نخستین موقعیت جدی به گل رسید. در دقیقه پنجاه‌و‌پنجم وحید امیری با استارتی سریع توپ را تا پشت محوطه جریمه استقلال جلو آورد و با یک‌پاس دقیق به مغانلو، پایه‌گذار گل قرمز‌ها شد. در این صحنه مغانلو با شوتی محکم از پشت محوطه جریمه دروازه استقلال را هدف گرفت تا پس از دفع توپ توسط مظاهری، آل‌کثیر پشت شش‌قدم صاحب توپ شود و با ضربه‌ای دقیق دروازه آبی‌ها را باز کند.
   مجیدی بلافاصله پس از گل، فرشید اسماعیلی و دیاباته را به زمین فرستاد تا تیمش را به بازی برگرداند. این تعویض در ابتدا برای آبی‌ها یک‌موقعیت عالی به همراه آورد که دیاباته روی پاس اسماعیلی از داخل محوطه جریمه توپ را به بالای دروازه فرستاد. البته این پایان ماجرا نبود؛ چراکه استقلال پس از موقعیت دقیقه 65دیاباته، کنترل بازی را از دست داد و نتوانست مالکیت توپ را در اختیار بگیرد.
   ارسال مهدی قائدی از روی نقطه کرنر می‌توانست استقلال را به بازی برگرداند اما علی شجاعی تنها یک‌دقیقه پس از حضور در زمین، توپ را از روی خط دروازه برگشت داد تا دروازه لک کماکان بسته بماند. در این صحنه ضربه سر سیاوش یزدانی فاصله‌ای تا گل شدن نداشت. بازیکنی که از همان دقایق ابتدایی مشغول کل‌کل با بازیکنان پرسپولیس و اعتراض به داور بود.
   عقب رفتن پرسپولیس در دقایق پایانی باعث شد تا استقلال بالاخره مالکیت توپ را در اختیار بگیرد اما این برتری هم برای آبی‌ها فایده‌ای نداشت. مجیدی در دقایق پایانی تمام بازیکنان بلند قدش ازجمله محمد دانشگر و آرمان رمضانی را هم به زمین فرستاد تا شاید از روی هوا به بازی برگردد اما در نهایت این اتفاق رخ نداد.
   با تکل محمد نادری در آخرین ثانیه‌های بازی، داربی 95به جنجال کشیده شد و چند اخراجی روی دست 2 تیم گذاشت. فرشاد فرجی از پرسپولیس و بهزاد غلامپور نفراتی بودند که پس از درگیری لحظات پایانی، از زمین مسابقه اخراج شدند.
   در دیگر بازی‌های دیروز، گل‌گهر با امیر قلعه‌نویی با نتیجه یک بر صفر ذوب‌آهن را شکست داد تا صاحب رتبه سوم شود. آلومینیوم اراک هم با همین نتیجه از سد پدیده گذشت تا با رسیدن به رده چهارم، مقدمات سقوط استقلال به رده پنجم فراهم شود. نساجی هم یکی دیگر از بردهای مهم دیروز را به دست آورد و موفق شد در خانه، فولاد را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. تراکتور هم که به‌نظر می‌رسد دیگر لیگ را جدی نمی‌گیرد، مقابل تیم بحران‌زده نفت‌آبادان به تساوی یک-یک رضایت داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید