• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 25 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130590
+
-

گل‌زن/ تخم‌مرغ یا سیب‌زمینی؟

الهام محمودی-  روزنامه‌نگار

هفته‌ای که گذشت برای تیم فوتسال زنان حفاری پر بود از حاشیه و جنجال. سرمربی این تیم مینا بارانی به‌دلیل کسب نتایج ضعیف در دور نهایی لیگ برتر (یک تساوی و یک شکست) از تیم اخراج شد. بارانی هم برای تلافی کاری که باشگاه کرده بود، در مصاحبه‌ای حسابی از خجالت مسئولان درآمد و هرچه را که بود رسانه‌ای کرد. او از نداشتن خوابگاه تا خوردن سوسیس و تخم مرغ در شب قبل از بازی گفت، هرچند مهسا کمالی، بازیکن این تیم گفته آن شب شام سوسیس با تخم‌مرغ نبود بلکه با سیب‌زمینی بود. حالا این وسط مسئله اصلی این شده که آن شب بازیکنان شام سیب‌زمینی خورده‌اند یا تخم‌مرغ!

بخندیم یا گریه کنیم؟
فیفا از زری فتحی و گلاره ناظمی برای قضاوت در مسابقات انتخابی جام‌جهانی فوتسال مردان قاره آسیا دعوت کرده است. خنده‌دار است اگر بگوییم این دو داور بین‌المللی ایران با گذشت ۱۳هفته از لیگ برتر فوتسال زنان حتی ۵قضاوت هم نداشته‌اند. از هفته اول لیگ با قضاوت‌های ضعیف بعضی از داوران درجه۲ اعتراض به داوری‌ها آغاز شد و همچنان ادامه دارد. بهانه کمیته داوران هم این است پول برای پرواز داوران بین‌المللی نداریم؛ پس بهتر است آنها خانه‌نشین شوند. از دعوت این دو به مسابقات انتخابی باید خوشحال باشیم، بخندیم یا گریه کنیم؟ کاش فدراسیون هم به اندازه فیفا قدر داشته‌هایمان را می‌دانست.

نگران بم باشیم؟
امتیاز پرافتخارترین تیم فوتبال زنان ایران، شهرداری بم، به بخش خصوصی واگذار شد. این تیم از سال1388 وارد لیگ برتر فوتبال زنان شد و با ۷دوره قهرمانی باثبات‌ترین تیم تاریخ فوتبال زنان ایران است. مرضیه جعفری از بدو شکل‌گیری این تیم، نه‌تنها به‌عنوان سرمربی بلکه همه‌کاره و نفر اول تیم بود. با توجه به اینکه جزئیاتی از این انتقال منتشر نشده است و درست پس از فوت پسر مرضیه جعفری این اتفاق رخ داده، این تردید وجود دارد که آیا پرافتخارترین مربی زن ایرانی قصد دارد با خداحافظی دختران بم را تنها بگذارد؟ باید نگران آینده این تیم و دخترانش باشیم یا بمی‌ها قرار است همچنان با اقتدار در لیگ باشند؟ کاش کسی بود که به این سؤالات جواب بدهد.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید