• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 22 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130475
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/XDlPV
+
-

و اینک، بهترین پاسور پرتغال

مهدی طارمی 63 دقیقه بازی کرد، 2 گل زد و2 پاس گل هم داد. او حالا یکی از بهترین‌های لیگ پرتغال است

و اینک، بهترین پاسور پرتغال


حیف که برخی امتیازسوزی‌ها باعث شد پورتو به‌احتمال بسیار زیاد قهرمانی در لیگ امسال پرتغال را از دست بدهد. باز هم حیف که بی‌اعتمادی اوایل فصل سرجیو کونسیسائو به مهدی طارمی باعث شد این بازیکن خیلی دیر به ترکیب اصلی پورتو راه پیدا کند. انگار سرمربی پورتو کمی سر لج افتاده بود و شاید قهرمان نشدن امسال تیم، تبعات همان لجبازی باشد. به هر حال خبر تکراری، اما شیرین فوتبال ایران تداوم درخشش مهدی طارمی است. این بازیکن در دیدار با فارنسه در هفته سی‌ودوم لیگ پرتغال 63دقیقه در زمین بود و همه کار کرد؛ گل اول را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، 2پاس گل فرستاد و گل چهارم را هم زد. شاید اگر مهدی تعویض نمی‌شد، می‌توانست گل‌های بیشتری بزند و کورسوی امیدش برای کسب عنوان آقای گلی را دنبال کند، اما این اتفاق رخ نداد. در پایان شب اول از هفته سی‌ودوم طارمی با 15گل در تعقیب هریس سفروویچ و پدرو گونسالوش 18گله از بنفیکا و اسپورتینگ بود. جالب‌تر اینکه مهدی با 2پاس گل ارسالی‌اش در این بازی به آمار 9پاس گل رسید و باز تا پایان شب اول بازی‌ها در صدر جدول بهترین پاسورهای امسال لیگ پرتغال قرار گرفت. او که پارسال به‌طور مشترک در کنار 2بازیکن دیگر عنوان برترین گلزن لیگ را به‌دست آورد، امسال می‌تواند عنوان بهترین پاسور را از آن خود کند. بله؛ فتوحات طارمی در لیگ پرتغال ادامه دارد.
طارمی در پایان بازی با فارنسه به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد؛ عنوانی که در این فصل 5‌بار به آن دست یافته است. امسال تنها 4‌بازیکن بیشتر از او صاحب این عنوان شده‌اند.
طارمی این هفته از سایت لیگ پرتغال نمره 9.4گرفت تا بهترین نمره‌اش با پیراهن پورتو را ثبت کرده باشد. این در حالی است که سایت معتبر whoscored به طارمی نمره عالی 9.73داده است. بهترین نمره طارمی پیش از این 9.24بود که در مصاف با ویتوریا گیماریش ثبت شده بود؛ دیداری که طارمی در آن 2‌گل زد و عنوان بهترین بازیکن زمین را در اختیار گرفت.
براساس نمرات سایت whoscored، طارمی در حال‌حاضر با نمره 7.21، هشتمین بازیکن برتر لیگ پرتغال است. پدرو گونسالوش که در حال‌حاضر با 18‌گل در صدر جدول گلزنان قرار دارد، با نمره 7.40 بهترین بازیکن لیگ پرتغال است.طارمی در حال‌حاضر تنها 3‌گل تا صدر جدول گلزنان فاصله دارد و این در حالی است که پنالتی‌زن اول تیمش نبوده است. سرجیو اولیویرا تا همین چند هفته پیش پنالتی‌زن اول پورتو بود؛ بازیکنی که 7‌گل از 12‌گل این فصلش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است. این آمار نشان می‌دهد اولویرا اگر فقط 3‌پنالتی را به طارمی داده بود، شرایط در صدرجدول گلزنان متفاوت بود. طارمی امسال تنها 3‌گلش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است. البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که 2‌گلزن برتر لیگ پرتغال، روی هم رفته تنها یک‌گل از روی نقطه پنالتی زده‌اند.
طارمی اگر در ادامه فصل یک پاس‌گل دیگر به همبازیانش بدهد نامش در کنار بزرگانی مثل آرتور، کوارشما، هالک، خامس و براهیمی قرار می‌گیرد که در نخستین فصل حضورشان در این تیم 10یا بیشتر پاس‌گل ثبت کردند.
 در این فصل تنها 3بازیکن توانسته‌اند در یک بازی 2‌گل بزنند و 2‌پاس‌گل بدهند؛ سفروویچ (بنفیکا)، طارمی (پورتو) و لوکاس پیازون (براگا).
طارمی امسال 41بار در موقعیت خطرناک قرار گرفته که ریکاردو هورتا (44) و سفروویچ (43) بالاتر از او قرار دارند. مهاجم ایرانی نرخ گلزنی بالایی هم در گلزنی داشته و از 19ضربه داخل چهارچوب دروازه حریفان 15تای آن را به گل تبدیل کرده است. طارمی با میانگین 2.4‌شوت به طرف دروازه هم چهارمین بازیکن برتر لیگ پرتغال بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید