• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 22 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130466
+
-

داربی عاشقان مساوی

یحیی 4 بار و مجیدی 2بار در داربی سرمربی بوده‌اند؛ تمام آن بازی‌ها مساوی شده است

داربی عاشقان مساوی

داربی شماره95 تهران رأس ساعت19:30 جمعه 24 اردیبهشت در ورزشگاه آزادی تهران آغاز خواهد شد. سوای تمام مسائل حاشیه‌های این مسابقه و حرف‌وحدیث‌هایی که مطابق معمول پیش از این مسابقه جریان دارد، مقایسه 2تیم در برخی ‌آیتم‌های فنی نیز خالی از لطف نیست. اگرچه تجربه نشان داده در این مسابقه، شرایط روحی روانی 2تیم و اتفاقات حاشیه‌ای حین بازی تأثیرگذارتر از مسائل فنی است.

  یحیی-فرهاد؛ شیفتگان مساوی
سرمربیان جوان 2تیم در داربی‌های گذشته نشان داده‌اند عاشق نتیجه مساوی‌اند؛ یا اگر عاشق نیستند هم تا‌کنون توان گرفتن نتیجه‌ای جز این را نداشته‌اند. یحیی در 4داربی سرمربی پرسپولیس بوده و هر 4بار در تقابل با امیر قلعه‌نویی، محمود فکری و فرهاد مجیدی (2بار) به نتیجه مساوی رسیده است. مجیدی هم 2بار به‌عنوان سرمربی در داربی حاضر بوده و هر 2بار به مساوی قناعت کرده است.

   ارسلان حاضر؛ عبدی غایب
در جمع بازیکنانی که جمعه شانس بازی در داربی را دارند، ارسلان مطهری با 3گل در داربی‌های گذشته گلزن‌ترین است. مهدی قائدی (2گل)، دانشگر، وریا و فرشید اسماعیلی دیگر استقلالی‌هایی هستند که سابقه گلزنی در داربی را دارند. در پرسپولیس هم عالیشاه، سیدجلال، نوراللهی، وحید امیری و مهدی عبدی در داربی گل زده‌اند که اگر تک‌گل داربی91 را به پای عبدی بنویسیم، او هم از 2گله‌های داربی است. هرچند عبدی این بار شانس چندانی برای حضور در بازی ندارد.

   بهترین‌ها در جدول بازیکنان
براساس آمارهای متریکا، مهدی قائدی و سیامک نعمتی بهترین بازیکنان 2تیم در لیگ جاری بوده‌اند. نعمتی با میانگین امتیاز 27/7 چهارمین بازیکن برتر فصل بوده و قائدی هم با امتیاز 21/7 یازدهمین بازیکن برتر فصل جاری و بهترین بازیکن استقلال است.

   ترابی، قائدی؛ ستاره کیست؟
همه منتظرند از بین قائدی و مهدی ترابی یک نفر سرنوشت داربی را مشخص کند. قائدی که بهترین بازیکن آبی‌هاست در 20بازی 4گل زده، 5پاس گل داده و 2بار هم پنالتی گرفته است. داربی93 با گل او شروع شد و داربی94 با گل او به پایان رسید. داربی95 هم منتظر درخشش این ستاره خواهد بود. مهدی ترابی فقط 4بازی در لیگ داشته، یک گل زده، یک پاس گل داده و یک پنالتی گرفته است. میانگین نمرات او از متریکا 69/7 بوده که از میانگین تمامی بازیکنان لیگ بالاتر است و فقط به‌خاطر اینکه تعداد بازی‌هایش به حدنصاب نرسیده، در جدول بازیکن‌ها صدرنشین نیست.

   شوت‌ها مساوی است؛ پرسپولیس کمی مساوی‌تر
میانگین شوت به دروازه 2تیم کاملا مساوی است. هر 2تیم به‌طور میانگین در هر بازی 12شوت زده‌اند اما شوت‌های پرسپولیس دقیق‌تر بوده‌اند. قرمزها در هر بازی 8/4 شوت در چارچوب زده‌اند و آبی‌ها 8/3 شوت. نرخ تبدیل شوت به گل در پرسپولیس 1/11 و در استقلال 2/9 بوده است.

  دیوار قرمز محکم‌تر است
در بخش دفاعی هم پرسپولیسی‌ها موفق‌تر از حریف عمل کرده‌اند. تیم یحیی در هر بازی 8/7 بار به حریفان فرصت شوتزنی داده (رتبه دوم در لیگ) که 8/2 از این شوت‌ها در چارچوب بوده‌اند (رتبه سوم در لیگ). اما استقلال در هر بازی با 7/8 شوت مواجه شده (رتبه ششم در لیگ) که 9/2 از این شوت‌ها در چارچوب دروازه بوده‌اند (رتبه پنجم در لیگ).

   پاس‌ها مساوی؛ استقلال مساوی‌تر
آمار مالکیت توپ در هر 2تیم تقریبا مساوی است؛ 8/55 برای پرسپولیس و 3/55 برای استقلال که بهترین آمارهای لیگ جاری هستند. در تعداد پاس هم سرخابی‌ها برترین تیم‌های لیگ‌اند و استقلال با آمار 518 به 507 برتری نسبی بر پرسپولیس دارد. دقت پاس 2تیم هم تقریبا مساوی است (7/81 به 6/81). پس منتظر باشیم که 2تیم آماری بسیار نزدیک در چرخاندن توپ داشته باشند.

   پرسپولیس اخیر؛ استقلال اخیر
فرم اخیر قرمزها بهتر از آبی‌پوشان بوده است. پرسپولیس در 6بازی اخیر به 3برد و 3تساوی رسیده و 6بازی اخیر استقلال در لیگ با 2برد، 2تساوی و 2باخت به پایان رسیده است.

   استعداد کام‌بک‌زدن
پرسپولیس در این فصل 3بار گل اول بازی را خورده و هر 3بار بازی را با تساوی به پایان رسانده است. استقلال 6بار گل اول را خورده که یک برد، 2تساوی و 3باخت، حاصل کار استقلال در این بازی‌ها بوده است. بنابراین به‌نظر می‌رسد قرمزها آمادگی بهتری برای کام‌بک‌زدن دارند و آبی‌ها درصورت خوردن گل اول به مشکل می‌خورند. در بازی رفت پرسپولیس گل اول را خورد اما به بازی برگشت و نهایتا گل تساوی را هم در دقیقه94 دریافت کرد.

داور داربی؛ محمدرضا اکبریان
پرسپولیس و استقلال روز جمعه نودوپنجمین داربی پایتخت را با قضاوت محمدرضا اکبریان برگزار خواهند کرد. بازی رفت را رضا کرمانشاهی قضاوت کرد و برای بازی برگشت چند داور از جمله محمدحسین زاهدی‌فر، اشکان خورشیدی و اکبریان در فهرست گزینه‌ها قرار داشتند که نهایتا داور 43ساله کرجی انتخاب شد. این داور در لیگ بیستم 6بار قضاوت داشته و آخرین‌بار در هفته نوزدهم بازی نفت مسجدسلیمان و نساجی مازندران را به‌عنوان داور وسط قضاوت کرده است. اکبریان در دومین هفته از لیگ امسال مصاف پرسپولیس مقابل صنعت‌نفت آبادان را قضاوت کرده و برای استقلال هم، جدال این تیم در مقابل گل‌گهر را سوت زده و جالب اینجاست که هر دو قضاوت با برد سرخابی‌ها همراه شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید