• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 22 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130474
+
-

نکته بازی/ ما حماسه‌ها دیده‌ایم



این خبر صدور کارت بازی آرمان رمضانی برای استقلال با تصویر این بازیکن در پیراهن پرسپولیس واقعا عالی و بامزه بود. شما فقط ببینید چقدر کارها در فوتبال ایران باسمه‌ای و باری به هر جهت است. مورینیو هنوز با رم قرارداد نبسته بود که نقاشی‌های دیواری‌اش سطح شهر را پوشاند، اینجا عکس بازیکن را با لباس رقیب حیثیتی روی کارت تیم جدیدش می‌زنند و خیلی هم خوش می‌گذرد. البته ما از این حماسه‌ها زیاد دیده‌ایم. چند سال پیش سایت سازمان لیگ بخشی را به معرفی نفرات هر تیم اختصاص داده بود که باید عکس‌های آن را می‌دیدید؛ مال بعضی‌ها مربوط به 3 تیم قبلی‌شان بود و از بعضی نفرات هم عکس دوره مدرسه فوتبال‌شان را گذاشته بودند. بعد هم دیدند گرداندن این کارها زحمت دارد، کلا تعطیلش کردند.

این الان یعنی اتهام جادوگری؟

صالح مصطفوی، یکی از مربیان استقلال در مورد شکست این تیم برابر ذوب‌آهن توضیحاتی داده است. او کلی از بازی تیمش تعریف کرده، همزمان یقه داور را گرفته، بعد مدعی شده نجابت کادرفنی آبی‌ها به ضرر این تیم تمام‌شده و دست آخر هم در یک جمله جالب بدون هیچ توضیح اضافه‌ای گفته: «از طرفی مسائل ماورایی دخیل بود که بازی را نبریم.» خب این همان بخشی است که ما متوجه نمی‌شویم. احیانا آقای مصطفوی در حال وارد کردن اتهام قدیمی جادوگری به تیم حریف است؟ یعنی آنها بازی را قفل کرده بودند که توپ استقلالی‌ها گل نمی‌شد؟ خلاصه این عبارت مسائل ماورایی را متوجه نشدیم، اما این را می‌دانیم که اگر عارف غلامی توپ را دو دستی تقدیم تیم حریف نکند، بعید است چنین مسائلی به استقلال ضربه بزند.

مطمئنی در ورزشگاه بودی؟

حسین نجاتی، ناظر داوری بازی سپاهان و پرسپولیس حرف‌های جالبی در مورد این بازی زده؛ آنقدر عجیب که آدم فکر می‌کند این بنده‌خدا کلا داخل ورزشگاه نبوده! این جملات را بخوانید: «نه من، نه داوران و نه نمایندگان فدراسیون درگیری ندیدیم. عملکرد داور مطلوب بود.» در مورد خوب بودن کار داور که اصلا جای هیچ شک و شبهه‌ای نیست. فقط بین کارشناسان اختلاف وجود دارد که 2پنالتی در این مسابقه گم شد یا 3پنالتی! از اینکه بگذریم می‌رسیم به درگیری‌ها؛ یعنی خداوکیلی هیچ‌کدام‌تان هیچ‌چیز ندیدید؟ دعوا قشنگ وسط تونل رخ داد؛ یعنی کنج و کنار نبود که فکر کنیم از چشم همه شما عزیزان پنهان مانده است. همه همان وسط بودند. حالا اگر آنجا چیزی ندیدید، لااقل ویدئوها را تماشا کنید. هست به میزان کفایت!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید