• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
چهار شنبه 22 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130467
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/M8AX1
+
-

زیر یک خم/ جنجال کشتی به‌خاطر انتخابات شوراها؟

محسن محمود  صفری- خبرنگار

پرویز هادی معترض است که چرا به انتخابی تیم ملی دعوت نشده و سهمیه جام تختی را به او نداده‌اند. هادی 6‌ماه پیش در انتخابی تیم ملی به امین طاهری و امیرحسین زارع باخت، در لیگ کشتی هم با اینکه قرارداد داشت، کشتی نگرفت. او بعد از مصاحبه‌های جنجالی، پیام تصویری اعتراضی هم داده؛ با کت‌وشلواری شیک از پشت یک میز مدیریتی. هادی کاندیدای شورای شهر تبریز شده است. خیلی‌ها هم می‌گویند او دیگر شانسی برای رقابت برای مدعیان سنگین وزن ندارد. آیا جنجال‌های او بر سر انتخابی کشتی، به انتخابات شورای شهر ربط دارد؟ هادی خواسته با این اعتراض‌‌ها در صدر اخبار باشد؟

انتقاد چشم بسته
شاگردان محمد بنا در 3 مقطع (مسابقات جهانی، گزینشی آسیا و گزینشی جهانی) موفق نشدند سهمیه المپیک در وزن 87کیلوگرم را بگیرند و به‌خاطر همین تیم ملی کشتی فرنگی با ترکیب ناقص به بازی‌های المپیک می‌رود و در توکیو 5فرنگی‌کار کشتی می‌گیرند. در فضای مجازی واکنش‌های تندی به این اتفاق شد و حتی بعضی‌ها به محمد بنا و حبیب اخلاقی حمله کردند. عده‌ای می‌گفتند اگر در مسابقات گزینشی لهستان مربی سازنده ناصر علیزاده با او به مسابقات اعزام می‌شد، الان سهمیه فرنگی کامل بود. شاید حرف آنها درست باشد اما اگر قرار باشد هر کشتی‌گیری با مربی سازنده‌اش راهی تورنمنت‌ها شود، چرا کادر فنی تیم ملی تشکیل می‌شود؟‌ فرنگی در المپیک لندن هم کامل نبود اما 3 مدال طلا گرفت.

بی برنامگی برای بازگشایی باشگاه‌ها
بعد از اینکه علی دلفانی، کشتی‌گیر فرنگی کار تیم ناشنوایان به‌خاطر آسیب‌دیدگی نخاع درگذشت، این سؤال مطرح شد که چرا ستاد مبارزه با کرونا اجازه بازگشایی باشگاه‌ها را نمی‌دهد؟ باشگاه‌های کشتی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده‌اند ولی ورزشکاران حرفه‌ای که نمی‌توانند ورزش را رها کنند مخفیانه در باشگاه‌ها‌ی بدنسازی که غیرمجاز باز هستند، تشک کشتی پهن و تمرین می‌کنند. اما در شرایطی که باشگاه‌ها تعطیل هستند، چطور مسابقات برگزار می‌شود؟ یا در شرایطی که اصنافی که بیشتر در معرض شیوع کرونا قرار دارند، تعطیل نشده‌اند، چرا نباید باشگاه‌ها حداقل برای کسانی که درحد حرفه‌ای کار می‌‌کنند، باز باشد؟




 

این خبر را به اشتراک بگذارید