• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 16 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129996
+
-

اول واکسن بعد سینما

سالن‌های نمایش فیلم در اروپا و آمریکا با ادامه روند واکسیناسیون بازگشایی می‌شوند

گزارش
اول واکسن بعد سینما

آرش نهاوندی- روزنامه نگار

افزایش روند واکسیناسیون در بریتانیا، آمریکا و تعداد دیگری از کشورهای اروپایی و آسیای شرقی، باعث بازگشت تدریجی زندگی و فعالیت فرهنگی در این کشورها شده و ازجمله براساس خبرها و گزارش‌ها سالن‌های سینما در اکثر این کشورها نیز در یک روند تدریجی در حال بازگشایی هستند؛ حتی در ژاپن که وضعیت اضطراری کرونایی در توکیو و اوزاکا، همچنان برقرار است، بلیت‌فروشی در گیشه سینماهای این دو شهر ضمن رعایت تدابیر کرونایی همچنان ادامه داد.

انگلیس؛ بازگشایی اکثر سینماها
در بریتانیا پس از تسریع در روند واکسیناسیون اکثر فعالیت‌های فرهنگی از سر گرفته شده است و بسیاری از اماکن عمومی فرهنگی در این کشور یا بازگشایی شده یا در حال بازگشایی هستند. به گزارش اسکرین‌دیلی، «اودئون» یکی از مهم‌ترین گردانندگان سالن‌های سینما در بریتانیا اعلام کرده که در پی برچیده شدن محدودیت‌های کرونایی در انگلستان و اسکاتلند، بیشتر سالن‌های خود را در سراسر بریتانیا تا 17مه 2021بازگشایی  خواهد کرد.
اودئون که مالک آن «ای‌ام سی تئاترز» است، دومین کمپانی دارنده سالن‌های زنجیره‌ای سینما در بریتانیاست. سهام این کمپانی در بازار تولیدات سینمایی بریتانیا 21.9درصد است. بنا بر اعلام کمپانی اودئون، سالن‌های مدرن و چندمنظوره این کمپانی در میدان لیستر شهر لندن، مرکز «ترافورد» شهر منچستر و میدان «برادوی» شهر برمینگهام نیز بازگشایی خواهند شد.

سینماها در شیکاگو و نیویورک هم بازگشایی شدند
با تسریع در روند واکسیناسیون سرانجام شهرهای بزرگ آمریکا هم به‌تدریج سینماهای خود را بازگشایی می‌کنند. براساس گزارش ورایتی‌فیلم، تا‌کنون 57درصد از سینماهای آمریکا بازگشایی شده‌اند. در شیکاگو حتی ظرفیت پذیرش تماشاگر در رویدادهای فرهنگی که در فضای باز انجام می‌گیرد، نظیر کنسرت‌ها و نمایش‌ها نیز نسبت به دوران اوج شیوع کرونا، قرار است افزایش یابد.
در شهر نیویورک نیز محدودیت‌های سینمایی دوران شیوع کرونا از تاریخ 19‌ماه مه 2021برچیده خواهد شد و مراسمی برای بازگشایی دوباره «برادوی» برگزار می‌شود. دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های جدید کرونایی نیز به‌گونه‌ای تدوین خواهد شد تا سینماها در منطقه نیویورک پس از یک‌ماه تعطیلی کامل یا پذیرش محدود تماشاگر، دوباره بازگشایی شوند.
براساس آخرین اخبار در شهر بوستون نیز سالن‌های سینما بازگشایی خواهند شد و همچنین قرار است سالن‌های سینمای کمپانی«رگال» در بسیاری از مناطق آمریکا دوباره بازگشایی شوند؛ البته روند بازگشایی‌ها در آمریکا تابع قوانین ایالتی خواهد بود و در هر ایالت نسبت به وضعیت واکسیناسیون و کاهش شیوع ویروس کرونا، سینماها بازگشایی خواهند شد.

تعطیلات طلایی ژاپن هم باعث بازگشایی عادی سینماها نشد
درحالی‌که یک انیمه ژاپنی اخیرا در صدر باکس آفیس آمریکا قرار گرفته، وضعیت در گیشه سینماهای ژاپن اکنون به‌دلیل تداوم شرایط اضطراری ناشی از شیوع کرونا در شهرهای توکیو و اوزاکا، چندان مطلوب نیست.
به گزارش ورایتی‌فیلم، هم‌اکنون ژاپن در روزهای آخر تعطیلات ملی «هفته طلایی» به سر می‌برد، اما در این روزها بنا بر اعلام کمپانی‌های عمده دارنده سالن‌های سینما در این کشور، بلیت سینماها همچنان با رعایت محدودیت‌های دوران شیوع کرونا به فروش می‌رسد.
البته وضعیت اکران و نمایش فیلم در سالن‌های سینما در ژاپن نسبت به سال گذشته همین موقع به‌دلیل تسریع در واکسیناسیون عمومی، تا حد زیادی بهتر شده است. با این حال کمپانی«توهو سینماز» که مالک بزرگ‌ترین زنجیره سالن‌های سینما در ژاپن است، اخیرا اعلام کرده که بلیت‌های سینما تنها در همان روز نمایش فیلم‌ها، به‌صورت حضوری در گیشه یا به‌صورت آنلاین فروش خواهند رفت و پیش‌فروشی در کار نخواهد بود. مالکان عمده سالن‌های سینمایی فروش بلیت در گیشه را محدود کرده‌اند؛ چراکه هر آن احتمال دارد مقامات در شهرهای ژاپن به‌منظور مهار شیوع ویروس کرونا، قوانین کاهش ساعات نمایش فیلم‌ها در سالن‌های سینما را به اجرا بگذارند.

مقابله سینماداران با تدابیر کرونایی در بلژیک
طی چند روز گذشته سینماداران بلژیکی پروتکل‌های جاری مربوط به تعطیلی سالن‌های سینما یا محدودیت در پذیرش تماشاگر را زیر پا گذاشته‌اند و از جمعه هفته گذشته به‌منظور اعتراض نسبت به تعطیلی فعالیت اماکن فرهنگی، تعداد زیادی از سالن‌های سینما در بلژیک را بازگشایی کرده‌اند. به گزارش سی‌تی‌وی نیوز، پس از6ماه تعطیلی سینماها در بلژیک، مالکان سالن‌های سینما در این کشور از نظر مالی و درآمدی با وضعیت بسیار بحرانی مواجه شده‌اند.
 بسیاری از مالکان سالن‌های سینما در بلژیک بر این باورند که در دوران شیوع ویروس کرونا در این کشور با صنعت سینما و سینماداران در این کشور برخورد غیرقابل پذیرش و تبعیض‌آمیزی شده است. آنها طی بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که شواهدی وجود ندارد که عرصه فرهنگی پس از سوپرمارکت‌ها، باغ‌وحش‌ها یا هر فعالیت دیگری که باعث افزایش تماس اجتماعی میان مردم می‌شود، باید در رده دوم اهمیت قرار گیرد و پس از سایر عرصه‌ها نسبت به بازگشایی آنها تصمیم‌گیری شود. وضعیت بهداشتی کنونی نمی‌تواند توجیه‌گر نادیده گرفته شدن سرنوشت اماکن فرهنگی به‌مدت چندین‌ماه از سوی دولت باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید