• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 5 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129045
+
-

آماربازی

06
پرسپولیس با برتری مقابل گوای هند تبدیل به نخستین تیم ایرانی در تاریخ لیگ قهرمانان شد که در 4بازی نخست به صد درصد امتیازات ممکن رسیده است. تا به حال هیچ تیم ایرانی نتوانسته بود هر 4بازی اولش را در لیگ قهرمانان با پیروزی پشت سر بگذارد. اما تیم یحیی بعد از 3پیروزی در دور رفت در چهارمین بازی دوباره میزبان را شکست داد و این بار با 4گل بهترین نتیجه‌اش را طی این 4بازی رقم زد. البته گروه نسبتا آسان پرسپولیس هم در کسب این نتایج بی‌تأثیر نبوده است. همزمان با رکوردشکنی پرسپولیس، مهدی ترابی هم با تأثیرگذاری روی 6گل، مؤثرترین مهره هجومی مسابقات تا این مقطع لقب گرفت. ترابی طی 4بازی 2گل زده و 4پاس گل داده است.

09
 تیم تراکتور بعد از 9بازی بدون برد در لیگ قهرمانان بالاخره در دهمین بازی پیروز شد و اجازه نداد انتظارش برای پیروزی دورقمی شود. تراکتور مرتبه قبلی در سال2018در لیگ قهرمانان حاضر بود که بدون برد، با 2تساوی و 4باخت در رتبه چهارم گروهش قرار گرفت و حذف شد. پیش‌تر از 2018هم آنها در سال2016در مسابقات حاضر بودند که به مرحله یک‌هشتم رسیدند و در مقابل النصر امارات با شکست
 4 بر یک در بازی رفت و برتری 3 بر یک در بازی برگشت از مسابقات کنار رفتند. برد3 بریک آنها در تبریز که در شامگاه چهارم خرداد 95اتفاق افتاد آخرین برد تراکتور در آسیا بود و پس از آن طی حدود 5سال و با انجام 9بازی این تیم پیروزی دیگری به‌دست نیاورده بود.

07
 گل عبدالرزاق حمدالله به فولاد، هفتمین گل این بازیکن مراکشی در مقابل تیم‌های ایرانی بود. حمدالله که در خط حمله النصر بازی می‌کند جمعه‌شب گل دوم تیمش را به زیبایی مقابل فولاد به ثمر رساند و برد نماینده عربستان را مقابل نماینده ایران قطعی کرد. او با این گل به رکورد بغداد بونجاح رسید که او هم تا‌کنون 7بار به تیم‌های ایرانی گل زده است. اما رکورددار گلزنی به تیم‌های ایرانی هیچ‌یک از این دو مهاجم نیستند. بازیکنی که بیشترین گل را به تیم‌های ایرانی زده عمر السوما است که تا‌کنون 10بار مقابل ایرانی‌ها به گل رسیده است. سوما آخرین گل‌هایش را در همین دوره زده؛ او 9روز قبل در جریان شکست5 بر2 الاهلی مقابل استقلال 2گل تیمش را به آبی‌پوشان ایرانی زد.

این خبر را به اشتراک بگذارید