• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 5 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129030
+
-

پشت‌خط زن/ سهراب کشی نشود

جمشید حمیدی- کارشناس والیبال

یکی از اتفاقاتی که این روزها در والیبال ایران رخ داده، انتصاب بهروز عطایی به‌عنوان سرمربی 2تیم است. این مربی مازندرانی که کارنامه خوبی در والیبال دارد، همزمان سرمربی تیم جوانان ایران و تیم ملی دوم ایران شده است. کمبود زمان و همزمانی تقریبی بازی‌های المپیک، جام ملت‌های آسیا و مسابقات جهانی جوانان، فدراسیون والیبال را بر آن داشت تا 2 تیم را به‌دست یک مربی بسپارد اما نکته دیگر معرفی مصطفی کارخانه، مربی کارنامه‌دار به‌عنوان مشاور فنی تیم جوانان است. اینکه به قول معروف 2پادشاه در اقلیمی می‌گنجند یا نه را نمی‌دانیم ولی امیدواریم آخر شاهنامه خوش باشد و سهراب‌کشی پیش نیاید.

تفسیر کوتاه یک مربی بزرگ
ویتال هنین، مربی صاحب‌نام تیم ملی لهستان در توصیف تیم‌های همگروه ایران در بازی‌های المپیک کوتاه و مختصر گفته است: «ایتالیا همیشه تیم بزرگی است و در المپیک‌ها مدعی. ژاپن 2سال است که زیرنظر فیلیپ بلین آماده صعود از دور مقدماتی است و شما هم از هم‌اکنون ژاپنی‌ها را در جمع مدعیان خواهید دید. کانادا هم تیم قدرتمندی است، می‌ماند ایران و لهستان که همواره نبردی احساساتی داشته‌اند و این بار هم چنین خواهد بود و ما برای این بازی برنامه خاصی داریم.» خب! با این حساب مسئولان فدراسیون والیبال هم خواب سکوی المپیک را می‌بینند، حالا این خواب چگونه تعبیر می‌شود، منتظر می‌مانیم.

بدهکاری‌های تلنبارشده
تیم والیبال خاتم اردکان هنوز در اندیشه حضور در لیگ برتر است درحالی‌که به ادعای یکی از مسئولان فدراسیون والیبال این تیم یک میلیاردتومان به فدراسیون و 800میلیون تومان هم به بازیکنان و مربیان ادوار گذشته بدهی دارد. از سوی دیگر تیم پرطرفدار شهرداری ارومیه هم به بازیکنان و مربیان خارجی خود میلیاردها تومان بدهکار است. این تیم هم هنوز به‌طور کامل تشکیل نشده اما مدیر فنی تیم خود را انتخاب کرده است. قدیمی‌ها ضرب‌المثل خوبی دارند که چاه را نکنده مناره را حرکت نمی‌دهند. حالا چگونه این باشگاه‌ها دست به ریسک‌های خطرناک می‌زنند، عقل ما قد نمی‌دهد.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید